Har för några år sedan skruvat 740 16v turbo och för ca 1år sedan sålde ja min drifting bil, en Nissan 200sx s13 med Rb25det motor på 470hk.
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/LxUmbZ.jpg)
Familjen utökades så den fick säljas av.
Tiden gick och fingrarna klia. En vänn hade en volvo 240 -79 med b230ft som jag fick köpa, tänkt som långtids projekt då tiden fanns mellan blöjbyten.
Efter att den bara stått på gården ett tag så kände jag att ett motorbyte vore kul.
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/7qDM1g.jpg)
En cheva 262 v8 inhandlades och hade tänkt regga bilen med motorbyte.
En månad senare satt motorn på plats och redan nya planer hade börjat snurra i huvet tack vare Discovery serien, Street outlaws.
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/kouYzL.jpg)
TURBO!, jag behöver ha turbo på 8an. Ringde på en annons i Uppsala, grenrör och dubbel turbos va handlat. 262an fick byta plats mot en Cheva 350.
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/d5F3cS.jpg)
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/nMWsiO.jpg)
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/D6IAYY.jpg)
![Bild](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/A4DyhL.jpg)
Lite då och då har jag fått tid till projektet så i dagens läge står jag inför en provtur inom kort.
Drivlinan består av.
Cheva 350 från en Silverado pickup -89
Insug Edelbrock performer rpm kopia
ombyggt tråg för att få ner motorn över framvagnsbalken
Fitech EFI, power adder
MSD probillet fördelare
Ombyggda turbo headers
kkk29 60/70
3tum intercooler 600/300mm
3tum Avgassystem
Th350 förstärkt och manuellt ventilhus
Hurst spak
EAT 10tum turbin stallspeed 3500
/Nicklas
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk