Johan Lindberg!
Du har en poäng i det! Det är ju mycket annat som tar emot först...
fugazi!
Jag påtalade det där med att det fanns massor av vikt att spara genom att snygga till sakerna lite, men ägaren (Crosskartkungen) verkade föga intresserad.

Idag skulle det sprutas. Det började med att jag knorrade över att ägaren hade köpt så lite grundfärg. Då färgen efter ett tag var slut övergick mitt gnäll till ett gallskrik och en massa fula ord, däribland en massa könsord. Crosskartkungen fick åka och köpa mer grundfärg medan jag drack kaffe.... Efter det kunde jag grunda färdigt.

Sedan skulle karossen målas... Då hade han köpt någon annan skitfärg som knappt gick att få igenom sprutan. Då jag blandade färgen konstaterade jag vid ett snabbt överslag att de tre deciliter härdare han hade köpt inte skulle räcka till 6 liter färg. Med min matematik behövs 1,2 liter härdare till 6 liter färg med ett blandningsförhållande på 5+1. Den här gången vrålade jag direkt utan filtrering. Följde ägaren till bilen och vräkte ur mig en massa om att man inte ska köpa färg av såna som inte vet något om färg eller målning. Köper man färg på Fresks, kan man lika gärna komma hem med tapeter eller annat skit.
Efter det blev det i alla fall lunch på Ikea. Därefter skulle ramen lackas....

Med tillräckligt mycket härdare blandade jag färg och började måla. Snabbt konstaterade jag att det är en helvetes massa rör i en sån här skitbil. Samtidigt försökte jag fundera ut hur många sidor det är på ett rör, för man måste ju måla från alla håll. Då jag var klar synade jag skiten från alla håll. Efter att ha hittat några nakna fläckar och blåst dessa var jag skitless....

Crosskartkungen såg däremot nöjd ut...

Då jag åkte till garaget med sprutorna passade jag på att lätta blocket lite. Borde ha fått bort något hekto där också....