topplocksbulten gick av
topplocksbulten gick av
hej jag skull dra av toppen på min b 20 för att turbokonvertera, då rök en bult av, vet någon hur jag lättast får ut den? ca 3mm ner i blocket. tacksam för svar!!
-
- För mycket laddtryck
Re: topplocksbulten gick av
Hände för mej ganska nyligen att två gick av ...142t skrev:hej jag skull dra av toppen på min b 20 för att turbokonvertera, då rök en bult av, vet någon hur jag lättast får ut den? ca 3mm ner i blocket. tacksam för svar!!
då tog ja bara å borrade ett litet hål rakt igenom den så trycket släppte sen stack ja bara ner en spetsig mejsel i hålet å vred å de gick kanon!
De går även att ta en vänster borr och borra upp den då brukar de vilja släppa me ... eller kan man ta ett litet rör som går ner i hålet sen ta en pinnsvets å dutta fast na!

borra ett hål i den så stort du kan utan att borra i gängorna i blocket, spara lite material det är inte så noga bara du får ner en så kallad grispick, den är gängad åt fel håll så när du drar åt den (åt vänster) så kommer den dra upp bulten... en annan variant är att slå ner en torx bit i hålet & vrida loss bulten... beror ju på om du har tillgång till grispickar.. de är en mycke bra sak att ha
(dom kan även ha ett vettigare namn men ja vet inte vad)