topplocksbulten gick av

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
142t
För mycket laddtryck

topplocksbulten gick av

Inlägg av 142t »

hej jag skull dra av toppen på min b 20 för att turbokonvertera, då rök en bult av, vet någon hur jag lättast får ut den? ca 3mm ner i blocket. tacksam för svar!!
mswd
För mycket laddtryck

Re: topplocksbulten gick av

Inlägg av mswd »

142t skrev:hej jag skull dra av toppen på min b 20 för att turbokonvertera, då rök en bult av, vet någon hur jag lättast får ut den? ca 3mm ner i blocket. tacksam för svar!!
Hände för mej ganska nyligen att två gick av ...
då tog ja bara å borrade ett litet hål rakt igenom den så trycket släppte sen stack ja bara ner en spetsig mejsel i hålet å vred å de gick kanon!
De går även att ta en vänster borr och borra upp den då brukar de vilja släppa me ... eller kan man ta ett litet rör som går ner i hålet sen ta en pinnsvets å dutta fast na! :) finns miljoner sätt
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

borra ett hål i den så stort du kan utan att borra i gängorna i blocket, spara lite material det är inte så noga bara du får ner en så kallad grispick, den är gängad åt fel håll så när du drar åt den (åt vänster) så kommer den dra upp bulten... en annan variant är att slå ner en torx bit i hålet & vrida loss bulten... beror ju på om du har tillgång till grispickar.. de är en mycke bra sak att ha :wink: (dom kan även ha ett vettigare namn men ja vet inte vad)
Användarvisningsbild
Tudor
För mycket laddtryck

Inlägg av Tudor »

Undvik grispittar, dom expanderar bulten så den fastnar ännu mer :( ...och om sedan grispitten går av (inte ovanligt) så blir det ännu tråkigare :twisted:
Bild
mswd
För mycket laddtryck

Inlägg av mswd »

De e jhu bara borra typ ett 4mm hål sen sticka ner nå trubbigt ... trycket brukar jhu oftas släppa när man borrar igenom den ... e bara gneka, kämpa, borra, svetsa, grejja å hålla på till slut så kommer jäveln ut! :D
Skriv svar