för 2 år sen då jag körde upp för licensen för comp och körde första tvävligen så sa flera på fullt allvar att det inte skulle gå att köra med min bil/kombination och sånt motiverar mig

då va index 10.30 och jag körde låga tior (man ska helst köra 0.6 sek under index).
sen dess har jag jobbat ned tiderna till 9.72 altså 0.58 sek under det index och det är jag väldigt nöjd med men indexet sänktes på EM i findland med rekord stora 1.06 sekunder i fjol så nu ligger jag sämre till än någonsin men jag jobbar vidare så länge jag får med min gammla bil med positiv anda
snabbaste tiden för dagen va med 2.6bar laddtryck och växlings varv på 8800rpm och 8100 över mål (logg SD224)
chaffören klantade till sig lite i elimenerings in stageningen då han fått köra för lite före men det blir nog bättre framöver.
ligger på plats 10 i SM tabellen av de 24 bilar som va anmälda till denna första sm tävling av 4 st i sommar ändå då många hade problem med kvalningen då banan inte va så bra på kvalet.
få se hur jag ska göra med nästa sm tävling i piteå? en hel del pengar av race budjeten har redan spenderats då allt vart dyrare här nu före sesongs start. så fins det några som är intresserade av sponsra start avgift till piteå (fullt avdrags gillt och bra reklam som går ut till tusentals i publiken) så hör av er!
stort tack till min mekare Tore Matsson i helgen och alla som hjälpt till före racet som conny, peter,sangren, skägget mm
mvh jens