Tjenare, skall försöka hålla mig kortfattad.
Relativt ny ägare till en R33 GT-R (SKYLINE) maskin har rullat CA 100 mil sedan nybyggnad (mappad å byggd av firma)
Av ren nyfikenhet komptestade ja maskinen när jag ändå skulle byta tändspolar å fick CA 145-150 PSI på samtliga cylindrar men cylinder #3 hade enbarrt 120-125 PSI.
vilket känns lite galet på en nybyggd maskin.
Haft spridarna på mätning samt tvätt å dom flödar inom differanserna.
Idag gjorde jag ett leakdown test där samtliga cylindrar enbart läcker ca 5-10% vid 100 PSI (vilket är mindre än vad motorn i sig producerar) la jag till mer tryck tätade alla cylindrar bättre även #3.
Kompressionen blir 150Ish på #3 om jag häller ytterst lite olja å provar direkt efter så relativt säker på att de har me kolvringar / kolv / cylindervägg å göra.
Av denna anledningen vill jag mappa om bilen för vara på säkra sidan, skulle ni säga att jag behöver renovera innan mappning eller kan ja strunta i Komptestet å köra på å förlita mig på leakdown testet jag gjorde?
Mvh Robin
RB26dett kompression problem, men bra leakdown?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: RB26dett kompression problem, men bra leakdown?
är det hydral lyftare?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: RB26dett kompression problem, men bra leakdown?
Nej mekan
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Skickat från min E5823 via Tapatalk
10.01@233kmh. Gatevo