RB26dett kompression problem, men bra leakdown?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Woojen
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jun 20, 2016 8:34 pm

RB26dett kompression problem, men bra leakdown?

Inlägg av Woojen »

Tjenare, skall försöka hålla mig kortfattad.
Relativt ny ägare till en R33 GT-R (SKYLINE) maskin har rullat CA 100 mil sedan nybyggnad (mappad å byggd av firma)

Av ren nyfikenhet komptestade ja maskinen när jag ändå skulle byta tändspolar å fick CA 145-150 PSI på samtliga cylindrar men cylinder #3 hade enbarrt 120-125 PSI.
vilket känns lite galet på en nybyggd maskin.
Haft spridarna på mätning samt tvätt å dom flödar inom differanserna.
Idag gjorde jag ett leakdown test där samtliga cylindrar enbart läcker ca 5-10% vid 100 PSI (vilket är mindre än vad motorn i sig producerar) la jag till mer tryck tätade alla cylindrar bättre även #3.
Kompressionen blir 150Ish på #3 om jag häller ytterst lite olja å provar direkt efter så relativt säker på att de har me kolvringar / kolv / cylindervägg å göra.
Av denna anledningen vill jag mappa om bilen för vara på säkra sidan, skulle ni säga att jag behöver renovera innan mappning eller kan ja strunta i Komptestet å köra på å förlita mig på leakdown testet jag gjorde?

Mvh Robin
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: RB26dett kompression problem, men bra leakdown?

Inlägg av Jens Gustavsson »

är det hydral lyftare?
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Re: RB26dett kompression problem, men bra leakdown?

Inlägg av youask »

Nej mekan

Skickat från min E5823 via Tapatalk
10.01@233kmh. Gatevo
Skriv svar