B20 kamdrev

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Jillo
För mycket laddtryck

B20 kamdrev

Inlägg av Jillo »

Hej
upptäckte glapp mellan kamdreven, tog loss det stora och tänkte sätta dit ett av stål som legat på hyllan i några år, då passar inte det ståldrevet emot det lilla drevet, min fråga är om det är speciellt skurna drev i ståldrevsatsen kontra "fiber drev satsen"? funderar på om det verkligen är ett kamdrev jag har , är exakt samma förutom att kuggarna sitter aningen tätare på ståldrevet än fiberdrevet,
är det någon som har ett nytt fiberdrev liggandes så säg till
Forumsberoende

Re: B20 kamdrev

Inlägg av »

Jag har sett skillnad en gång på en b30 vet inte om det är olika mellan b20 och b30 eller om det är olika på eftermarknadsdrevsatser mot org men då en motor skulle skruvas ihop fanns iaf 2 kamdrev (ståldrev) som var lite olika och det ena passade inte mot befintliga vevaxeldrevet.
Eftersom det andra passade blev det aldrig kollat något mera kring problemet.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

Som Cå säger så finns det olika tätt med kugg på dreven till b20/b30, vet att det finns minst 2 olika varianter på dessa (kanske fler).
så om man har den som inte stämmer med fiberdreven så gäller det att ha båda dreven :)
Jillo
För mycket laddtryck

Inlägg av Jillo »

Aha okej tackar,hittade makan till ståldrevet jag hade, men sätter dit de gamla grejerna ändå pga visade sig att klonket jag hörde ifrån dreven egentligen kom från veven! när man drar i veven in och ut så klonkar det ganska tydligt, men det får bli en annan gång jag river ner den skiten!
Skriv svar