Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Påbörjat ett "nytt" insug som ska ha ett runt spjällhus som skall sitta på andra sidan insuget.
Nu skall jag jaga ett 3" alurör med 3mm gods, nån som har en 40cm i Umeå trakten får gärna hojta
Nu skall jag jaga ett 3" alurör med 3mm gods, nån som har en 40cm i Umeå trakten får gärna hojta
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Nu börjar det likna nått, skall kapa utsticket en del
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Snart så är insuget färdigt
Skall kapa röret en del, dit med fästen för stöden mot toppen och en vakumanslutning
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skall kapa röret en del, dit med fästen för stöden mot toppen och en vakumanslutning
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
- Ort: Växjö
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Blev lite pyssel i garaget igår.
Monterade svänghjul, kopplingen och drog dit lådan så nu skall den förhoppningsvis inte isär på ett tag
Skulle även demontera en startmotor för målning men det visade sig vara väldigt dumt.
Så det blev till å använda en äldre modell, som jag skippade demonteringen på.
Grundfärg på så skall den bli svart sedan.
Har även funderat på vakumanslutningen, det blir nog till att använda denna anslutning där kallstartsspridaren suttit.
Då slipper jag nå extra anslutningar på insuget.
Aja de va det för denna gång
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Monterade svänghjul, kopplingen och drog dit lådan så nu skall den förhoppningsvis inte isär på ett tag
Skulle även demontera en startmotor för målning men det visade sig vara väldigt dumt.
Så det blev till å använda en äldre modell, som jag skippade demonteringen på.
Grundfärg på så skall den bli svart sedan.
Har även funderat på vakumanslutningen, det blir nog till att använda denna anslutning där kallstartsspridaren suttit.
Då slipper jag nå extra anslutningar på insuget.
Aja de va det för denna gång
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Smart och enkel lösning på låsning av svänghjul.
Kan vara lite klurigt att moment dra detta när man är själv annars.
Ser ut att bli kanon detta.
Thumbs up!
Kan vara lite klurigt att moment dra detta när man är själv annars.
Ser ut att bli kanon detta.
Thumbs up!
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Startmotorn jag målade å piffade upp passade ju förstås inte på växellådan.
Så då får man bita i de sura äpplet å leka pussel med de trasiga bitarna.
Sedan plockade jag ihop generatorn.
Den verkar ju funka nu så nu skall de ba olja i motorn så kan jag kolla kompa m.m.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Så då får man bita i de sura äpplet å leka pussel med de trasiga bitarna.
Sedan plockade jag ihop generatorn.
Den verkar ju funka nu så nu skall de ba olja i motorn så kan jag kolla kompa m.m.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Kul med golf ju
Blir bra med insuget tycker jag.
Jäkligt häftigt med dessa mittenmotor konverteringar!
Lite tråkigt tycker jag att man måste regga som amatörbyggd dock,
Om man längsmontera motorn och bygger om till rwd så ska det vara ombyggt fordon och då är det konstigt att man ska behöva regga amatör för mittenmotor ju .
djävligt dåliga regler för fordon vi har i Sverige tycker jag, det är bara att öppna en bilsport tidning så är 95% utav bilarna illegala, tråkigt att ska man behöver vara kriminell i denna stora hobby.
Själv har man ju lite golf 2or, skulle vara kul att bygga 4wd i framtiden, kanske ta låda och backaxel från en lite nyare krokad vw.
Blir bra med insuget tycker jag.
Jäkligt häftigt med dessa mittenmotor konverteringar!
Lite tråkigt tycker jag att man måste regga som amatörbyggd dock,
Om man längsmontera motorn och bygger om till rwd så ska det vara ombyggt fordon och då är det konstigt att man ska behöva regga amatör för mittenmotor ju .
djävligt dåliga regler för fordon vi har i Sverige tycker jag, det är bara att öppna en bilsport tidning så är 95% utav bilarna illegala, tråkigt att ska man behöver vara kriminell i denna stora hobby.
Själv har man ju lite golf 2or, skulle vara kul att bygga 4wd i framtiden, kanske ta låda och backaxel från en lite nyare krokad vw.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Tackar, roligt att du gillar byggetJim Holmgren skrev:Kul med golf ju
Blir bra med insuget tycker jag.
Jäkligt häftigt med dessa mittenmotor konverteringar!
Lite tråkigt tycker jag att man måste regga som amatörbyggd dock,
Om man längsmontera motorn och bygger om till rwd så ska det vara ombyggt fordon och då är det konstigt att man ska behöva regga amatör för mittenmotor ju .
djävligt dåliga regler för fordon vi har i Sverige tycker jag, det är bara att öppna en bilsport tidning så är 95% utav bilarna illegala, tråkigt att ska man behöver vara kriminell i denna stora hobby.
Själv har man ju lite golf 2or, skulle vara kul att bygga 4wd i framtiden, kanske ta låda och backaxel från en lite nyare krokad vw.
Jo det blir lite mer pyssel med amatörbyggt jämte ombyggt.
Och det tar ju ett bra tag innan den blir skattefri igen
Insuget hoppas jag blir bra nog så den pallar trycket
Det är många som bygger awd på r32 å framåt, går även med Audi s3.
02J lådan skall tydligen hålla riktigt bra.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Insuget är snart färdigt, skall bara måla det svart.
Wirefäste i rostfritt, aningen grovt men de funkar.
Lackad startmotor för andra gången
Och en rak anslutning till vattenpumpen
Nu skall de fixas nytt motorfäste fram då jag tror att den nuvarande inte kommer att hålla så länge.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Wirefäste i rostfritt, aningen grovt men de funkar.
Lackad startmotor för andra gången
Och en rak anslutning till vattenpumpen
Nu skall de fixas nytt motorfäste fram då jag tror att den nuvarande inte kommer att hålla så länge.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Blev lite pyssel på jobbet
Ett stycke adapter till vattentemp.
Och en vakumstation
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Ett stycke adapter till vattentemp.
Och en vakumstation
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Golfen fick komma ut en sväng idag, första gången på tre åt
Tog å blåste av en massa damm och vände på bilen så den står rätt då det blir uppstart till våren.
Tyvärr Suddig bild
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Tog å blåste av en massa damm och vände på bilen så den står rätt då det blir uppstart till våren.
Tyvärr Suddig bild
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Hej nu har det blitt lite pyssel gjort på golfen.
Fäste för tändspolen.
Ett stycke färdig hållare för vr givaren.
Svetsmutter till lufttemp.
Skrapat, rengjort o kladdat rostomvandlare. Nu skall de på grundfärg.
Nya fästen till vattenrören.
Täppt till hålet under växellänkaget.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Fäste för tändspolen.
Ett stycke färdig hållare för vr givaren.
Svetsmutter till lufttemp.
Skrapat, rengjort o kladdat rostomvandlare. Nu skall de på grundfärg.
Nya fästen till vattenrören.
Täppt till hålet under växellänkaget.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Ikväll blev det till å blaska på lite grundfärg på golvet
Har även pysslat lite med kabelhärvan till motorn.
Har även pysslat lite med kabelhärvan till motorn.