Vag Agg 2.0 motor
Vag Agg 2.0 motor
Hej tänkte höra finns de någon som vet vart jag kan få tag på ramlager vevlager axiallager och kolvringar till en 2.0 agg motor? Letat överallt men finner inget
Eller om nån vet nå eftermarknads kolvar som passar rakt i? Eller från annan motor mvh Fredrik
Eller om nån vet nå eftermarknads kolvar som passar rakt i? Eller från annan motor mvh Fredrik
Re: Vag Agg 2.0 motor
Vet inte har bara byggt volvo motorer så ganska ny i vw världen
Re: Vag Agg 2.0 motor
Ok. Kan inte mycket om VAG själv heller men jag minns för länge sen när ett vevlager snurrade i staken i min Transporter T4 med 2-liters bensinmotor. Då satte jag i en vev från en 1,9 diesel. Då tycker man kanske risken finns att även en annan 2-liters bensinare skulle kunna ha samma grejer.
//MartinL
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 115
- Blev medlem: fre apr 06, 2007 7:57 am
- Ort: jakan/stockholm
Re: Vag Agg 2.0 motor
Vad jag förstått så delar dom flesta 16v 4-cyl vag motorer på lagren iaf
kör 5-axligt
Re: Vag Agg 2.0 motor
Oki ska kolla runt lite för de flesta lager ja hittar till veven är utan axiallager för ja har de tsm med 3ans lagerbock på veven
Re: Vag Agg 2.0 motor
Även 8V underdelarna delar lager.
Äldre 8V heter 2E och är ett så kallat longblock(högre).
Äldre 8V heter 2E och är ett så kallat longblock(högre).
VW & Volvo.
Re: Vag Agg 2.0 motor
Jo de vet ja 2e o agg är lång block men kollat på båda stämmer till viss del finns 2 olika lager 18.5mm o 19mm kolvringar värkar va ett helvete o hitta vag skulle ha 1200 per kolv
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 115
- Blev medlem: fre apr 06, 2007 7:57 am
- Ort: jakan/stockholm
Re: Vag Agg 2.0 motor
Inte talldeck? Känns mer logisktLillen skrev:Även 8V underdelarna delar lager.
Äldre 8V heter 2E och är ett så kallat longblock(högre).
För mej är longblock en komplett bottendel
kör 5-axligt
Re: Vag Agg 2.0 motor
Spelar det nån roll?magnaten skrev:Inte talldeck? Känns mer logisktLillen skrev:Även 8V underdelarna delar lager.
Äldre 8V heter 2E och är ett så kallat longblock(högre).
För mej är longblock en komplett bottendel
VW & Volvo.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 115
- Blev medlem: fre apr 06, 2007 7:57 am
- Ort: jakan/stockholm
Re: Vag Agg 2.0 motor
Kanske inte spelar nån roll, frågade för att jag var nyfikenLillen skrev:Spelar det nån roll?magnaten skrev: Inte talldeck? Känns mer logiskt
För mej är longblock en komplett bottendel
:/
kör 5-axligt
Re: Vag Agg 2.0 motor
Tittar man på lager och sånt i ETKA så är det inget som är unikt för just AGG motorn, ramlager är lika som andra men krossar man till eftermarknaden så verkar det som att vissa motorer har lösa axiallager och vissa inte.
Kolvringar är heller inga problem. Min lev listar ringarna till 326kr kolven.
Kolvringar är heller inga problem. Min lev listar ringarna till 326kr kolven.
Re: Vag Agg 2.0 motor
Lagren borde som ovanstående skriver passa mellan.
VW:s 8v motorer är ju i princip de samma genom åren.
I alla fall fram till -98 nånstans.
Brukar kallas longblock där.
Detta iom att denna 2,0 har längre block än vanliga 1,8.
Vet att det kan heta olika vid beställning av hel motor men de känns ju avigt att kalla det bigblock och det görs ibland med pga att de finns mindre motorfamiljer inom vw med.
VW:s 8v motorer är ju i princip de samma genom åren.
I alla fall fram till -98 nånstans.
Tror det är vw-språk mer.magnaten skrev:Kanske inte spelar nån roll, frågade för att jag var nyfiken
:/
Brukar kallas longblock där.
Detta iom att denna 2,0 har längre block än vanliga 1,8.
Vet att det kan heta olika vid beställning av hel motor men de känns ju avigt att kalla det bigblock och det görs ibland med pga att de finns mindre motorfamiljer inom vw med.
VW & Volvo.