Noen som har volvo rødblock kamfiler som kan brukes i engine Analyzer pro, som ønsker å dele disse?
Har en AQ145 som skal trimmes litt.
Om man ikke har kam filene kan man jo ikke simulere forskjell på moderne og "gammel" kam profil.
Er interessert i
Originale kammer: H, K, og V
Agap kammer G242, G234 og R33-243, R33-254
FS122
Kamfiler til engine analyzer pro
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 22
- Blev medlem: fre sep 16, 2016 9:52 am
Re: Kamfiler til engine analyzer pro
Måste kamdatat vara på något särskilt format eller kan du mata in data manuellt eller via excel?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 22
- Blev medlem: fre sep 16, 2016 9:52 am
Re: Kamfiler til engine analyzer pro
Hei
Kan ikke mate inn fra Excel da jeg ikke har kam Analyzer som brukes av Engine Analyzer.
Men de fleste kam fil typer kan visstnok leses av Engine Analyzer.
Kan ikke mate inn fra Excel da jeg ikke har kam Analyzer som brukes av Engine Analyzer.
Men de fleste kam fil typer kan visstnok leses av Engine Analyzer.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 282
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Kamfiler til engine analyzer pro
Fråga agap!
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Skickat från min E5823 via Tapatalk
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kamfiler til engine analyzer pro
om du läserigenom instruktonerna noga så räcker det oftast att fylla i lyft, duration på rätt sätt så kommer det stämma rätt bra. jag rekomenderar att välja 0.05" då påvärkar inte ramp typen så mycket
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 22
- Blev medlem: fre sep 16, 2016 9:52 am
Re: Kamfiler til engine analyzer pro
Ok, så det er kanskje ikke så store forskjeller på moderne kamaksler heller. 2 kammer fra forskjellig produsent men som har likt løft, og duration ved 0.05" vil gi omtrent lik momentkurve i samme motor?
F.eks så har jeg lest på forumet her at fs122 er en mere moderne profil en f.eks Volvos H, kam og derfor er den "bedre" selv om spesifikasjone på duration og løft er ca det samme
F.eks så har jeg lest på forumet her at fs122 er en mere moderne profil en f.eks Volvos H, kam og derfor er den "bedre" selv om spesifikasjone på duration og løft er ca det samme