Pitebo's 02:a SÅLD!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21735
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
men du har väll en arm till
nä ska inte va sån, aldrig kul att va sjukskriven/skadad.
brukade själv bryta minst ett ben per år förut men jag har lungnat ned mig nu och börjat inse att man inte är odödlig på äldre dar
hade ett komplicerat benbrott när jag var 14 år, gick ju bra att ligga still nån vecka men när jag kom hem så vart det skoter som transportmedel mellan polarna (fick dispans av föräldrarna då jag varken kunde cykla eller köra moppe

nä ska inte va sån, aldrig kul att va sjukskriven/skadad.
brukade själv bryta minst ett ben per år förut men jag har lungnat ned mig nu och börjat inse att man inte är odödlig på äldre dar
hade ett komplicerat benbrott när jag var 14 år, gick ju bra att ligga still nån vecka men när jag kom hem så vart det skoter som transportmedel mellan polarna (fick dispans av föräldrarna då jag varken kunde cykla eller köra moppe

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
så där ja, nu har man iaf frikort på akuten, kan ju va bra att ha inför helgens körning=) hehe armbågen har nu börjat bli bättre efter att läkarna gav mig antibiotika direktinsprutat...
I går gjorde vi ett ryck med förgasarbestyckning, eller rättare sagt mina snälla kompisar skruvade medans jag stod bredvid med mitt fina bandage och såg mesig ut... vi böt även avgastempgivare då denna inte gillade 996grader celcius, så nu är det uppbestyckat för högre ladd, ska ut och testa hur det verkar stämma i dag, tänker höja nåt hekto till typ 1.7-1.8 på gatsoppa och kanske lite över 2 bar på vp om allt lirar....
I går gjorde vi ett ryck med förgasarbestyckning, eller rättare sagt mina snälla kompisar skruvade medans jag stod bredvid med mitt fina bandage och såg mesig ut... vi böt även avgastempgivare då denna inte gillade 996grader celcius, så nu är det uppbestyckat för högre ladd, ska ut och testa hur det verkar stämma i dag, tänker höja nåt hekto till typ 1.7-1.8 på gatsoppa och kanske lite över 2 bar på vp om allt lirar....
Gar det att installera nagot elektriskt pa traekan? annars far det vara... 
Hoppas turbon bara elskurit (som det numera heter sedan Johan soppafyllde R6an och skyllde pa de mekaniska).
Jag ringer pa mandag nar jag kommit tillbaka fran detta rokfyllda Holland och kollar laget. Jag ska antagligen upp pa tisdag och hjalpa Erik sa jag kanske tittar forbi och kraver kaffe.
/Pelle

Hoppas turbon bara elskurit (som det numera heter sedan Johan soppafyllde R6an och skyllde pa de mekaniska).
Jag ringer pa mandag nar jag kommit tillbaka fran detta rokfyllda Holland och kollar laget. Jag ska antagligen upp pa tisdag och hjalpa Erik sa jag kanske tittar forbi och kraver kaffe.
/Pelle
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21735
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hoppas ni hinner få årdning på bilen!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
tänkte bara meddela att bilen går, laddtrycket började att skena i går, provblåste i WG-slangen, läckte som fan så sntog att membranet var åt helvete, men det var bara muttern som håller ventilen som vibrerat lös=)=)=) så om vi får till lambdavärdet i kväll så kör jag i morgon...... känns dock förvånansvärt orkeslös nya motorn....=( men får se hur det går, ni ser i morgon fm...
- Muppaskalle
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 11:22 am
- Ort: Skogarna utanför Pite
- Muppaskalle
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: fre apr 01, 2005 11:22 am
- Ort: Skogarna utanför Pite
Nu går skiten!
Blev en repa för marcus idag på 12.43, ingen höjdartid direkt men ändå rätt ok, trots allt allra första repan och det va väl egentligen inte nånting som verkligen stämde.
Vi har pillat lite i gasarna efter det och förhoppningsvis hittat några ystra ponnysar till.
Inga egentliga problem med gasarna förutom den lilla lilla detaljen att vi har problem med att få till bränsle/luft blandningen över hela registret
Blev en repa för marcus idag på 12.43, ingen höjdartid direkt men ändå rätt ok, trots allt allra första repan och det va väl egentligen inte nånting som verkligen stämde.
Vi har pillat lite i gasarna efter det och förhoppningsvis hittat några ystra ponnysar till.

Det va aldrig nåt fel på turbon, gasarna flödade över och spädde ut oljan, därav den fina röken. Det verkar iaf inte som att nåt har tagit skada av det lilla missödet.Vad hade hant med turbon och vad ar problemet med gasarna?
Inga egentliga problem med gasarna förutom den lilla lilla detaljen att vi har problem med att få till bränsle/luft blandningen över hela registret

Så då var fiaskot ett faktum, samma haveri som på edps-04 en drivknut gav upp gav upp trots att det sitter bmw:s största knutar i bilen=( vill dock passa på att tacka så mkt till den vänliga själ som skruvade lös drivaxeln under tiden vi var hem och hämtade domkraft, pallbockar och en drivknut, vet dock inte vem jag ska tacka, men hyggligt var det iaf!
anledningen till att vi inte hann köra mer var att när vi monterat en ny knut på axeln så upptäckte vi att kulhållaren till den andra knuten också pajat, förmodligen pga smällen från knut 1.
Det var jävligt surt att vi inte hann få till nån repa, hade duktigt fallande laddtryck på fredagen och motorn ville inte varva som den skulle, hittade ett läckage i en koppling till mottrycket, när det var åtgärdat var vi ut och testade med lite mindre soppa, nu låg lamda på 0.85 och den kändes riktigt stark, dock en aning fallande tryck fortfarande.
Vi hade precis bytt ut gatsoppan mot stålbränsle(VP CSP) och tänkte gå upp i laddtryck och tändning repan efter raset.... hade vart kul att se vad klockan hade stannat på......
Ett gigantisk tack till Jon(muppaskalle) som skruvat som en besatt hela veckan pga min armbåge!
Nu står bilen och skämms i gararget, i höst/vinter ska motorn bromsas....
anledningen till att vi inte hann köra mer var att när vi monterat en ny knut på axeln så upptäckte vi att kulhållaren till den andra knuten också pajat, förmodligen pga smällen från knut 1.
Det var jävligt surt att vi inte hann få till nån repa, hade duktigt fallande laddtryck på fredagen och motorn ville inte varva som den skulle, hittade ett läckage i en koppling till mottrycket, när det var åtgärdat var vi ut och testade med lite mindre soppa, nu låg lamda på 0.85 och den kändes riktigt stark, dock en aning fallande tryck fortfarande.
Vi hade precis bytt ut gatsoppan mot stålbränsle(VP CSP) och tänkte gå upp i laddtryck och tändning repan efter raset.... hade vart kul att se vad klockan hade stannat på......
Ett gigantisk tack till Jon(muppaskalle) som skruvat som en besatt hela veckan pga min armbåge!
Nu står bilen och skämms i gararget, i höst/vinter ska motorn bromsas....
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Jag älskar nog dig Worre, du är en True Sportsman, men inte fan skruvade du på min bil? Team kompis? MjaaWorre skrev:jag skulle ju hämta nyklar åt dig men när jag kom tebax var du ju borta.
så jag tänkte att om du skulle hinna köra nått så är det ju lika bra att skruva lös den...
gick fint att ligga under, DEN ÄR JU HÖG

hehe, synd att knuten for för dig Pitebo.