Volvo B230 8v 1598hp vid 4.8bar
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Han(Kent Karlsson) skulle gjort kryssbultade överfall i det där blocket så det blivit rejält stabilt kring veven.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
De blocken är ganska stabila i lagerlägena, det var ett av Kent största argument för detta blocket, "att veven sitter fast".
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Det ser högre ut än ett original?
Erland
Erland
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
De är lite högre också, har glömt hur mycket.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Detta blocket är 14mm högre än original.Erland Cox skrev:Det ser högre ut än ett original?
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
anglia-61 skrev:De blocken är ganska stabila i lagerlägena, det var ett av Kent största argument för detta blocket, "att veven sitter fast".
Ja det ser stabilt ut med extra balkar på insidan mot ramlagren etc etc.
Men man kunde gått 'all in' med att bulta ihop den rejält också =)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Det duger nog till det dom brukar användas till... siffror man ser här är ganska extrema för dom flesta som köper dom här blocken
Dom borde dock vara röda
Dom borde dock vara röda
Patrik Dahlström
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Behöver man verkligen den höjden om man inte ska ha extremt långt slag?
Känns som om Volvoblocken är minst 14mm för höga från början så där är att ta på.
Erland
Känns som om Volvoblocken är minst 14mm för höga från början så där är att ta på.
Erland
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Ja,, men jag är kanske sjuk.dahla skrev:Det duger nog till det dom brukar användas till... siffror man ser här är ganska extrema för dom flesta som köper dom här blocken
Dom borde dock vara röda
Kan man förstärka så ska man
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
varför har man frostpluggar i ett såhär block?
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Frostpluggar är väl egentligen inte frostpluggar utan bara nåt som kom till av gjutningstekniska skäl
Sen kan dom ju finnas för att man vill köra vattnet på ett annat sätt än original
Sen kan dom ju finnas för att man vill köra vattnet på ett annat sätt än original
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Det är ju kul att få ut gjutsanden från kärnan någonstans också, blir ju en aning pillrigt utan några hål annat än uppåt .-)
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Är ju gängade "frostpluggar" så de ploppar inte ut så lätt.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
då fattar jag, mina egna frostpluggar har poppat ur nogra gonger
Re: Volvo B23 8v 1050hk 1040Nm 3,6bar
Våra toppar är fyllda med plast, men det har inte vart några bekymmer med just det.