Mats!
Dom här 70 cc cylindrarna är svåra att få tag på, för det verkar vara 95 cc som gäller nu. Då måste man tillverka ett helt nytt vevparti, vilket jag inte har lust med. Jag vill ju bara åka och köpa glass på moppen. Jag köpte cylindern från Speedline.dk. Dom är billiga och har en förträfflig service. Leveranstiden var fyra dagar hit till Sundsvall.
Max!
Ja, portningen är en sak. Problemet är aluminiumsvetsningen. Har försökt få igång svetsen som står i garaget, men svetsarna liknar inget annat, så jag får leja bort den biten. Min jobbarkompis som jag nämnde i ett tidigare inlägg har lovat vara behjälplig, så jag ska kvista dit med grejorna idag.
Monterade ju en Rt 69.94cc på min Am6 ocj jag har ju byggt om min 3vxl Victoria.. Använde Jb weld blandat med 50% aluspån då jag byggde upp och la igen diverse hål.
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
L D!
Det var en bra ide med kemisk metall!
Dock kom min arbetskamrat på en ännu bättre ide idag. Han hittade nämligen en AM5:a under arbetsbänken. Den hade ett vevparti som var dåligt efter att ha stått utan cylinder i flera år. Han hade även en 6växlad drevsats så nu blir det till att bygga nya motorfästen i ramen istället för att bygga om hela motorn.
En Hint... Tänk på vilken väg färskgasena går nere i vevhuset!!!
Googla lite på Gokart å titta på hur de löst sina reedcasematade motorer
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
HAHA... jadu Smokke tror att du harvat igenom de där i ett par år nu både innan å utan
Ante nästan var Minarellin kom från
Få la ställa upp breve min då på linjen... ( Som alla tjatar på mig om )
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Fast skall JAG köra så vägs alla ekipage in Så ni väger lika som jag
Jag kan stå för blyvikterna ni skall ha i ryggsäcken... 182 kilo ekipage.. Givetvis så är motsvarade ekipage tygre så viktar jag upp till lika vikt
Sorry för Ot... Var bara tvungen... Hehehe
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
L D!
Jag kan som sagt inget om tvåtaktare, utan försöker bara göra blocket lika stort som transferportarna i cylindern.
smokke!
Tror du att det går att få något drag i dom här cylindrarna?
Naturligtvis sket det sig med att få in en AM6 drevsats i ett AM5 block. Detta resulterade i att min arbetskamrat plockade fram ett sånt block istället, för nog vill man ha sex växlar?
Det nya blocket var suttit i en Suzuki som jobbarkompisen hade tidigare, men nu har blocket fått smaka lite mer stift. Jag var helt enkelt inte nöjd med den tidigare portningen som gjorts efter en annan cylinder. Nu är blocket anpassat efter min nya cylle.
Igår var vi iväg och fick blockhalvorna blästrade, så snart börjar hopmonteringen. Först ska jag bara spraya halvorna med silverfärg.
Det börjar bli dags att anpassa ramen efter den nya motorn också, vilket känns lite jobbigt. Nu måste alltså svetsen fram igen...