Måste std laddtrycksstyrning vara intakt?
Lite äldre motronicstyrningar exempelvis ger bara felkod om man plockar bort styrningen.(amalventilen)
Mao hänger man den löst i tåtarna men utan slangar.
Sen kopplar man in sin egna styrning bredvid.
Då får den hänga där och se dum ut.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Motronics egna pidloopstyrning till amalventilen.
Systemet självdiagnoserar ju om det fungerar, ger felkod om inte.
Men det är inte sofistikerat nog att diagnosera förväntat laddtryck mot aktuellt laddtryck.
Nyare system gör det dock.
Kanske gör ditt Fordsystem det, kanske inte
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Jag i min enfald tänker mig ett stand alone system som har koll på vilken växel jag kör på och tillåter ett visst laddtryck på var växel. Kanske lite grovhugget men bättre än en massa däckspinn.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
jo jag förstår det.
Med äldre system går det galant, jag vet inte hur sofistikerat ditt system är dock.
Det kan du snabbt testa iaf.
Ta bort slangarna från din 'pneumatikventil'(amalventilen) och sätt slangen från tryckklockan direkt till insuget.
Låt elkablarna vara kvar på ventilen.
Nu bör du ha enbart grundtryck, larmar inte sprutet så kan du justera själv upp till sprutets eventuella overboostskydd med ett standalonesystem, pysventil eller vilket som.
edit: läser slarvigt.
Du skriver du inte har annat än vakumstyrning, och inga kablar.
Då bör du kunna labba lite.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Mitt system är nog ganska hiffi hiffi men då jag inte tar mig in i det så spelar det tyvärr ingen roll hur sofistikerat det är.
Ventilen är så finurligt gjort att det finns ett förborrat hål i länkaget så man kan spärra den i öppet läge, dvs inget laddtryck alls. Man kan prova att spärra den i öppet läge respektive dra ut slangen så den inte öppnar alls och se ifall man kan provocera fram nån felkod.
Har du något tips på ett stand alone system som antingen har koll på vilken växel som ligger i och styr utifrån det alternativt något mer avancerat antispinn system med hjulgivare fram och bak.
Går man all in så köper man en ny motorstyrning och monterar hjulgivare. Enda problemet med en sån lösning är att det skulle kosta många sköna slantar, en massa jobb samt att man måste göra om bromsningen igen. Så det är i dagsläget inte aktuellt.
Så något enklare vore helt klart att föredra.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Det finns ju standalone eftermarknadsstyrningar, men jag vet ingen på rak arm som kan kontrollera mot hastighet och växel.
Det får nån annan tipsa om.
hade du haft standalone eftermarknads insprutning hade det varit piece of kaka.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Är std laddtrycksstyrning en laddtrycksstyrning eller står den bara öppen när man cruisar för att den inte ska ge laddtryck då?
Vad tycker LMM om att släppa ut uppmätt luft om man reglerar laddtrycket på det viset?
Evighetsprojekten If it has tits or wheels it will give you problems
Kolla på den här sidan: https://www.nlrsystems.com dom tror jag ska ha dom prylarna som kan behövas(har inte orkat läst om alla deras prylar)för styrning av laddtryck på växel och sån't! Har för mig att Christer J här på forat säljer/har sålt deras prylar.