Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Har inte vart inom racing alls. 320 hk i en lätt PV måste ha vart rätt skoj
Stötdämpare beställda. Letar fjädrar nu.
Stötdämpare beställda. Letar fjädrar nu.
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Började med rattstången i väntan på grejer till framvagnen.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Tänkte använda styrväxeln från V40:n men går det? Den sitter ju på "fel"sida jämfört med 140:n. Vill gärna att den svänger åt rätt håll
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Om den sitter bakom framaxeln, och spindlarna har styrarmar som pekar bakåt, så går det inte använda V40 styrväxel framför framaxeln, med styrarmar framåt. Då svänger det åt fel håll...
Det finns ganska mycket skrivet på forumet om kuggstång och 140 framvagn, jag rekommenderar att du läser lite gamla trådar. Vi har beskrivit lite alternativa lösningar.
Gustaf
Det finns ganska mycket skrivet på forumet om kuggstång och 140 framvagn, jag rekommenderar att du läser lite gamla trådar. Vi har beskrivit lite alternativa lösningar.
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Satt hela kvällen igår och läste. Blev övertygad om att använda original 140 snäcka. Känns som otrolig huvudvärk att få till allt med andra grejer.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 466
- Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
- Ort: Katrineholm
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Hej Mats det ser bra ut med ombyggnationerna.
Du gör rätt i att använda 140 snäcka för att slippa massa ombyggnationer,
går ju alltid sätta en sådan http://www.l-m-r.se/p/universal/drivlin ... 1-kit.html
om man vill ha snabbare utväxling på styrningen.
hade bra Mvh Daniel
Du gör rätt i att använda 140 snäcka för att slippa massa ombyggnationer,
går ju alltid sätta en sådan http://www.l-m-r.se/p/universal/drivlin ... 1-kit.html
om man vill ha snabbare utväxling på styrningen.
hade bra Mvh Daniel
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Blir nog enklare. Kommer ha nog med huvudbry.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Därför är det en bra lösning att ta en Ascona/Manta B framvagn, då får man ok geometri och kuggstång
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Får bli nästa byggeDärför är det en bra lösning att ta en Ascona/Manta B framvagn, då får man ok geometri och kuggstång
Problemet är ju att gamla Oplar verkar vara mer gjord i guld än vad 140:isar är.
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Var det inte nå' n som hade använt Audi 80 kuggstång? NXJ kanske?
Skickat från min tegelsten via Tapatalk
Skickat från min tegelsten via Tapatalk
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Gammalt dragracingordspråk.
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
MatsN skrev:Får bli nästa byggeDärför är det en bra lösning att ta en Ascona/Manta B framvagn, då får man ok geometri och kuggstång
Problemet är ju att gamla Oplar verkar vara mer gjord i guld än vad 140:isar är.
Brunt bladguld kanske
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Nån form av guld iaf [WINKING FACE]
Nxj hade nog en från Audi men det blir väl ändå bekymmer med ackerman å allt vad alla gubbar heter.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Nxj hade nog en från Audi men det blir väl ändå bekymmer med ackerman å allt vad alla gubbar heter.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Stämmer! Jag bygger med Audi 80 växel. Det är precis som PvSeldahl säger (som fler oxå bygger med Audi 80) att det är mycket jobb att det att lira. 140 snäcka rekommenderas om man har brådisLove skrev:Var det inte nå' n som hade använt Audi 80 kuggstång? NXJ kanske?
Skickat från min tegelsten via Tapatalk
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
I mitt fall handlar det om risken att byggaren blir less om det racklar alltför mycket. Får den helst på hjul fort och utvecklar eftersom.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Hämtat en annan rova. B230FK Får jag inte ihop elen med den så blir det en mopedmotor. Hittade då scheman på en gång.
Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk