Fina grejer! hur påverkas förlusterna från däcken när rullarna är ihopkopplade?
jag kan tänka mig att hjulcentrum/rullcentrum hamnar olika långt ifrån vid belastning pga hjuldeformation!?
fredde_vit_pv skrev:Fina grejer! hur påverkas förlusterna från däcken när rullarna är ihopkopplade?
jag kan tänka mig att hjulcentrum/rullcentrum hamnar olika långt ifrån vid belastning pga hjuldeformation!?
hur mycket orkar bromsen hålla fast?
sådana rullar skulle jag oxå vilja ha på gården
/F
Det är under god utveckling att bli bra tillslut.
Jag ska mäta detta under snar framtid.
Bara haka av remmen o testa med samma bil och uppspänning.
Jag är dock inte ute efter att den ska visa "Rätt effekt"
De viktiga för mig är att den är repeterbar så man ser när man gör någon förbättring.
1000nm är bromsen på.
1000nm Wheel tourqe är ju väldigt lätt att komma upp i men rullarna är rätt tunga, men den klarar än så länge att "stalla" 500-600nm bil.
Ett nytt styrsystem eller uppgradera nuvarande är en framtidsplan.
Styr bromsen med potentiometer och strömbrytare just nu vilket är väldigt jobbigt med lite motor och turbo.
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
på min rulle så låsar mittramen rullarna när den går upp. så om man stroppar fast där på min så låser man rullen.
men man kan ju göra en låsning som håller den nere då.
jag har också koplat tillsammans mina rullar med rem för att få mer grepp när man använder broms, och för att undvika hjulspinn som ren inertia bänk
DreRacing@ skrev:på min rulle så låsar mittramen rullarna när den går upp. så om man stroppar fast där på min så låser man rullen.
men man kan ju göra en låsning som håller den nere då.
jag har också koplat tillsammans mina rullar med rem för att få mer grepp när man använder broms, och för att undvika hjulspinn som ren inertia bänk
Precis lika på den här.
Har byggt den stumt lite temporärt just nu då de är lite prototyp ide de här.
Johnny Borg
0762330358
____________________________
Volvo 142 DCT Hel rörram, 2018 - nu
60 ft : 1,45
201 m : 6,19, 184 km/h
____________________________
Volvo 740 Halfback, 2010-2016
60 ft : 1.35
201 m: 6.37, 177 km/h
402 m: 9.87, 231 km/h
Är utsuget tänkt för att skicka avgaser igenom? varför gå ner i diameter om fläkten är känslig?
jag har kopplat ett 160mm rökgasutsug till motorbänk på jobbet och det klarar ca 60hp innan tempen blir
över 200 grader och fläkten blir generator