Med en liten frekvensare också.
Fick bygga om fotramen så jag kunde rotera den tillräckligt.
Byggde även nätkontruktionen idag.
Den är även anpassad så man kan använda nått filter om de skulle önskas.
Graf från helgens körning

Tackar.Jens Gustavsson skrev:bra jobbat! be nån filma lite sen så vi får va med lite då det bromsas![]()
performanc trend program och styrning?
Dynomet och Bosch eddy current bänkar kalibrerar de så att bara köra nån bil på rullarna, precis som det görs på inertiabänkar också.Johnny Borg skrev:Håller fortfarande på med o få bänken att stämma mot vad som är Thru NM/HP.
Men kan nån förklara hur kalibrerings metoden ska gå till?
Hmm, ja de är ju en möjlighet som sagt.Kadett4wd skrev:Funderade lite.
Om du exempelvis kör performancetrends datasystem så kan man addera bänkens mått som 'motorns inertia' och sedan låta systemet läsa lastcellen.
Måste nog kalibreras mot en annan bänk, för att systemet tror ju rullen varvar lika som motorn då.
Krångligt men kanske en möjlighet.