
Bmw E34 turbo "Miljömonstret".
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Hallå.hakno skrev:Håkan här, också Sekab anställd...
Var på Sättna och såg din första repa, försökte hitta dig i depån. Jag gick längs den "minde" depån ovanför banan men jag gav nog upp för tidigt.
Hur jobbar du i veckan? Det vore kul att surra lite om din bil.
Vad heter du i efternamn å Vars på Sekab jobbar du då?
Ja vi stog typ vid sekretariatet.
Jag är ledig nu ett par dagar till.
Mvh.
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Kul att bilen verkar fungera bra !!
Kommer ni till Piteå i helgen och kör ?

Kommer ni till Piteå i helgen och kör ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
uppdatera nu vad händer vad har hänt sen sist??själv har jag jobbat som en gnu sista månaden håller på att bränna ut mig så man kan söka pension snart!!!!! 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Hallå.
Det har inte hänt så mkt.
Har bytt stift, rotor å fördelare så misständningarna är borta samt har vi ökat tändningen till 18grader från 12. Det vart en enorm skillnad:)
Undra hur hög tändning man kan åka med E85 å 1.5bar i ladd.
Körde sönder en av bultarna som diffen håller fast oxå.
Annars har bilen funkat fint:)
Det har inte hänt så mkt.
Har bytt stift, rotor å fördelare så misständningarna är borta samt har vi ökat tändningen till 18grader från 12. Det vart en enorm skillnad:)
Undra hur hög tändning man kan åka med E85 å 1.5bar i ladd.
Körde sönder en av bultarna som diffen håller fast oxå.
Annars har bilen funkat fint:)
borde kunna öka mer
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
1.5 bar är hiskeligt mycket effekt om du mappar det rätt.. (läs minst 900 hp).
Har ni överhuvudtaget utforskat hur bra den kan gå på lägre tryck?
Har ni överhuvudtaget utforskat hur bra den kan gå på lägre tryck?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Får ner laddet till runt 1,4. Har kapat wastegatefjädern lite. Från början så laddade den 1,7-1,8.mattias skrev:1.5 bar är hiskeligt mycket effekt om du mappar det rätt.. (läs minst 900 hp).
Har ni överhuvudtaget utforskat hur bra den kan gå på lägre tryck?
Men nu kan man ju reglera trycket med laddventilen istället.
Ingen som vet hur hög tändning man törs åka med E85? Kanske svårt å säga oxå..
Enda sättet att mappa den här bilen är ju på 4:an med slicks på bra asfalt när ni har det laddtrycket och allt börjar lira.
Hur reglerar ni trycket så det går under grundtrycket för fjädern?
Hur reglerar ni trycket så det går under grundtrycket för fjädern?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
fick ditt mess när jag sov såg det nyss kl är 4.28 första koppen java drucken.hur gick det me tändningen??vad vart det i bänken??vad fick haga??har du film??
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele