Nu börjar det röra på sig i garaget igen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I fredags förmiddag demonterade jag bärarmen höger fram och pressade ut bussningarna ur de bakre infästningarna för de främre bärarmarna. Hämtade ut nya Powerflex Black Series (man måste byta främre bussningen på bärarmen till en bussning för en GC8 när man ska köra med newage alu-bärarmar fram, bygger olika mycket ut från bärarmen så de passar inte in framvagnsbryggan annars) och monterade dessa, skönt att äntligen får börja montera ihop delar på bilen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Bild](https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-b8048bb7fbe9af06c11ff1abecac6bdf.jpg)
På söndag blev det dags att lösa bakdiffproblematiken! Åkte till stugan och gick igenom reservdelsbilarna, fick jackpot i en gammal Legacy 2.2 som hade rätt utväxling
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-d859ca679ff1b3ecea28c58086bb26d4.jpg)
Inte den fräschaste diffen utvändigt men den har bara gått 14000 mil så ska förhoppningsvis vara i bra skick invändigt! Kommer inte hinna byta till lamelldiffen jag har då den ligger hos Encrantz så kommer nog svetsa denna då jag tänker mig att det är bättre med svetsad bakdiff än helt öppen!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Åter i garaget tvättades fjäderbenen av och rengjordes så gott det gick, nu går de att ta i utan att man blir full med jord och olja!
Tog med mig en spindel höger fram som jag hade liggande i stugan utifall jag inte hinner byta hjullagret, då kan jag bara bulta dit en fungerande spindel istället
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Då var vi framme vid gårdagens arbete, plocka ned tanken! Efter lite klurande och lirkande fick jag (med hjälp av min far och hans bekant) ned den. Var mycket torra gamla bränsleslangar som vägra lossna. Tur att allt ska bytas ut till slang som tål E85 för framtiden! Tvättade av tanken när den var ute ur bilen, var i bra skick:
![Bild](https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-57be5b5ad9175ffc048d653c4d25d8c1.jpg)
Problemet med bränslelukt i cupén är dock inte löst än... Avluftningen från tanken går till en liten plastbehållare i skuffen (ser inte ut som ett kolfilter) och därifrån går det en slang ut till hjulhuset där den slutar öppen mot atmosfären
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ska idag handla nya bränsleslangar i 8 och 6 mm som tål E85 så kan jag montera tillbaka tanken ikväll.
Efter att tanken var nere tänkte jag byta styrleder (inre och yttre) så tog lös en damask. Där i var det fullt med servoolja och det fortsatte droppa rätt mycket ur styrväxeln även när damasken var tömd! Dåligt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bestämde mig för att plocka lös hela styrväxeln för att undersöka närmare. Konstaterade att tätningarna måste vara tokslut så de måste bytas/styrväxeln bytas ut! Har kollat upp artikelnummer på tätningar förut men det var väldigt lång leveranstid på dem. Tur att jag har en styrväxel från en -99 Impreza GT liggande som har gått 9000 mil
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mer än så hann jag inte göra förutom en stunds funderingar över placering och montering av catchtank för bränsle i skuffen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
På återseende!