Lägg upp en bild på din kallstarts-tabell också. Warmup enrichment.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Lägger in 2 bilder på både warmup wizard samt after start enrichments.
Värt att veta att jag labbat en del med dom värdena men jag tycker inte att det gör någon skillnad överhuvudtaget. Bilen går rätt kasst också tills den nått arbetstemp.
En sak jag skulle ändra på en gång för att få lite bättre upplösning är att börja nånstans där man kan tänka sig att det är som kallast som bilen
körs vid. Som det är nu så börjar ju kompenseringen vid -40".
Körs den bara sommartid kanske börja vid 0 typ och sen jämna steg upp till driftstemp.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
super7 skrev:En sak jag skulle ändra på en gång för att få lite bättre upplösning är att börja nånstans där man kan tänka sig att det är som kallast som bilen
körs vid. Som det är nu så börjar ju kompenseringen vid -40".
Körs den bara sommartid kanske börja vid 0 typ och sen jämna steg upp till driftstemp.
Tack för svar!
Helt klart värt ett försök. Har du nån idé ungefär hur stegen ska se ut och med vilka mellanrum på temperaturerna?
Hej igen! Kollade gamla mappen och det stämmer som DreRacing@ sa att värdena var rätt då. DÄREMOT jämförde jag dessa värden med kompisens mapp och hittade att "Barometric Correction" var avslagen på min under spridarinatällningarna, och PÅ i hans mapp. Återkommer med resultat.
Om den inte gör det så kör motorn varm och skriv in 100% i enrichment på alla rutorna så att det inte längre kan påverka.
Bara för att eliminera den faktorn.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Daniel-635 skrev:Nu är jag inte hemma på MS1, men...
Stämmer vatten tempen med vad det faktiskt är ?
Om den inte gör det så kör motorn varm och skriv in 100% i enrichment på alla rutorna så att det inte längre kan påverka.
Bara för att eliminera den faktorn.
Det är det som är grejen. Då givaren sitter på övre kylslang så tror ju sprutet att vattnet är kallare än vad det egentligen är. Men att det ska ha SÅ stor betydelse att den tokfettar/toksnålar beroende på motorns temp, det är det som är skumt. Ska prova att ställa allt på 100 ikväll.
Daniel-635 skrev:Nu är jag inte hemma på MS1, men...
Stämmer vatten tempen med vad det faktiskt är ?
Om den inte gör det så kör motorn varm och skriv in 100% i enrichment på alla rutorna så att det inte längre kan påverka.
Bara för att eliminera den faktorn.
Det är det som är grejen. Då givaren sitter på övre kylslang så tror ju sprutet att vattnet är kallare än vad det egentligen är. Men att det ska ha SÅ stor betydelse att den tokfettar/toksnålar beroende på motorns temp, det är det som är skumt. Ska prova att ställa allt på 100 ikväll.
Hej jag fick sätta tempgivaren på nedre delen av termosthuset, hade ovanför termostaten innan å det påminner om dina problem...