Hej
Försöker ta reda på vilket komp som är lämpligt att sikta på vid överladdning med centrifugalkompressor. Paxton 1200 på en Ford 302 gatmotor med alutoppar? Tänkte ladda ca 0,6 bar och tanka 98. De flesta tabeller och diskussioner i amerikanska forum ger standardsvaret 8-8:5... men dom har väl sämre bränsle där. Kommer att ha möjlighet att styra tändning och bränsle med ett Fitech-sprut. Vad bör jag sikta på för att inte tappa för mycket i botten?
Kompression vs centrifugalkompressor
Kompression vs centrifugalkompressor
Mikael Rossander
Re: Kompression vs centrifugalkompressor
Dom har väl inte direkt sämre soppa, bara att man specar oktan på olika sätt.
Med så lågt Ladd bör det väl inte bara något problem att köra med 9+ I kompressionsförhållande.
Jänkarna är ju extremt bakåtsträvande vad gäller överladdning och kompressionsförhållande.
Men det är väl för att de är fast i gamla tider med förgasare och mekaniska fördelartändningar.
Med så lågt Ladd bör det väl inte bara något problem att köra med 9+ I kompressionsförhållande.
Jänkarna är ju extremt bakåtsträvande vad gäller överladdning och kompressionsförhållande.
Men det är väl för att de är fast i gamla tider med förgasare och mekaniska fördelartändningar.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kompression vs centrifugalkompressor
ska du ha bra hålbarhet och körbarhet så bygg soppasystemet för E85. det gillar gammla stötstångs motorer
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/