wow trodde det inte skulle bli en sådan diskussion av detta.
jag kom i kontakt med motornord och dom förslog att jag skulle gå på en sx-e s400 72mm sen skickade han en bild.
på ett bomspapper med en gammal s400 på s38b38. ska tillägga att jag sa den ska vara för drifting.
men detta är ju skit i mina ögon..
frågade öven va dom trodde om en sx-e s369 "9180" ja den spolar på väldigt tidigt men nöjer du dej med 800whp så absolut!
sen blev det inge mer sagt. stälde nåra frågor till om pris och så men inget svar..

så jag började kolla runt med lite mer folk.
speeding / svensk turbo servis gav mig ganska så lika vaga svar. ja en s369 spolar tidigt. kanske inte får ut 1000hk.
fick pris .
dubbel turbo är inget alternativ för mig tyvärr.
jag fåga killarna på PCI i ängelholm. dom förslog en sx-e s369 eller kanske till o med en sx-e400 då det är så pass stor cylinder volym.
även sandgren va inne på samma spår där en sx-e400 skulle inte va helt fel.
så nu kanske jag kommer att döda detta inlägg men det slutade med att jag köpte en sx-e s369 1,0 hus t4 twin vaför jag nu valde denna turbo till slut va väl att folk säger den spolar tidigare en en s400. vill ha tidigt vrid, sen så körde polaren samma agg sx-e369 på sin 2jz 1051hk. en anna polare kör det på sin m104 3,2l 700whp
designen på grenröret blir näst intill lika dant. det blir att bygga i 42rör samt lånng radie böjar. och dubbla WG tialer mv-s i varje bank

detta va väll allt jag kom fram till nu så får vi ser då det ska mappas vilken som hade rätt / fel
//Robin