Jag har rätt tuff presspassning och elakt stål i vevskinkorna(inget oem vevparti)
Samt jag har blästrat bulten innan montage för att det ska låsa bättre, så man slipper svets.(krävs finess vid montage)
När det pressades isär så vill jag minnas det kräves en bra bit över 20ton
Lönt att renovera vev?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Lönt att renovera vev?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Lönt att renovera vev?
20 ton..vad har man då för greppassning och framför allt vad för stålplatta lägger man mellan skinkorna då man pressar isär eländet... 

- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Lönt att renovera vev?
Jag minns inte presspassningen(inte jag som tillverkat veven)
Men mycket beror på stålet i veven(och värmebehandlingen) också, och hur pass stabil bulten är om den är ihålig.
Och, det krävs en fixtur ja.
Man kan ju inte rikta den så enkelt efteråt heller. =)
Men mycket beror på stålet i veven(och värmebehandlingen) också, och hur pass stabil bulten är om den är ihålig.
Och, det krävs en fixtur ja.
Man kan ju inte rikta den så enkelt efteråt heller. =)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ