Jag undrar om det går att få ut ventilstyrningar utan en press? jag har försökt med det här arrangemanget.
Det är helt enkelt en platta som tar stöd i stommen med en m8 gängstång och 2 muttrar och brickor. Det sitter alltså en mutter mot ventilstyrningen i kanalen. Men självklart håller inte m8 gängan .
Tryckluftshammare fungerar svarvar man till ett dorn så det passar sen lägger en kopparbricka imellan där det ligger an som får ta största smällarna så går dom även återanvända iaf till folkrace mm om man grader kanten rejält men chansen finns att dom deformeras så ventilskaften tar skada
StefanM skrev: Tänk på att "vanlig" gängstång inte håller för särskilt mycket. Man måste se till att det minst är 8.8 kvalitet vilket inte stapelvarorna är.
Trapetsgänga våre modellen. man vart fan får man tag i sånt?. Ska testa att svara en don och banka.
Borra stegvis ur styrningen tills det bara är några tiondelar kvar av styrningen, då kan man lätt pilla bort den utan att slita på hålet i toppen. Då vet du att det finns krymppassning kvar till nästa styrning som ska monteras.
Jag kör tryckluftshammare eller slipar en stegborr om det är besvärliga styrningar.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Jag lägger toppen på en planka å stoppar i en insex m8 skruv, sedan tar jag ett dorn håller i insexskallen och slår ut styrningen med en handslägga. Detta går bra utan att värma å kyla styrningen går att återanvända desutom.
/Jonas Enderlein
Jonas Enderlein skrev:Jag lägger toppen på en planka å stoppar i en insex m8 skruv, sedan tar jag ett dorn håller i insexskallen och slår ut styrningen med en handslägga. Detta går bra utan att värma å kyla styrningen går att återanvända desutom.
/Jonas Enderlein
Det var ett smart sätt om man inte har med enkla medel! Jag bad farsan svara en dorn dock lärde jag mig den hårda vägen att det är viktigt att ett skarpt skär så det inte blir en "Kona" på slutet av biten som går i styrning innan ytan som pressar på styrningen. Om det är det så spricker den!
Sen om jag vill montera dit den igen så tar jag en bricka mellan insexskruven å styrningen samt en distans runt styrningen så slår jag i den tills distansen tar i mot brickan, då får jag alla styrningarna lika djupt samt med distansen så kan jag få det djup jag vill ha.
Jens Gustavsson skrev:bäst är att inte ta ur dem! brukar i 99% av fallen inte va nå fel på de gamla bara de inte suttit i nån flkrace bil eller så
Inte gjort många Auditoppar ser jag
Sen vill man ju ur med gjutjärnsskiten som kan släppa ifrån sig matrial vid minsta lilla obekvämhet
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Jonas Enderlein skrev:Jag lägger toppen på en planka å stoppar i en insex m8 skruv, sedan tar jag ett dorn håller i insexskallen och slår ut styrningen med en handslägga. Detta går bra utan att värma å kyla styrningen går att återanvända desutom.
/Jonas Enderlein
Testa på en Saab eller Opeltopp,, (16v)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Om man ska montera tillbaks eller montera nya styrningar gör man det från ovansidan("kamsidan") eller från undersidan("förbränningsrumssidan")? eller spelar det ingen roll?