Dethär med rostfria ventiler?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dethär med rostfria ventiler?
natriumkylda kan var till nackdel om man ska varva hårt
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- jompazx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
Re: Dethär med rostfria ventiler?
Varför? är dom tyngre? dom är ju delvis ihåliga det måste väl vara lättare?Kadett4wd skrev: natriumkylda kan var till nackdel om man ska varva hårt
mvh!
mvh! Jonathan Hall
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dethär med rostfria ventiler?
de har brottanvisningar inuti.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Dethär med rostfria ventiler?
Jag är inte heller förtjust i natriumkylda ventiler. Eftersom de är ihåliga så blir antingen godset tunnare och klenare eller så blir skaftet tjockare vilket gör att flödet blir sämre. Speciellt som den uppsvullna delen av skaftet hamnar mitt i "flödesfönstret" i ventilsätet när ventilen öppnar. Och ja, de jag haft har varit tyngre. Om man gör skaftet tjockare för att kunna ha hål inuti utan att skaftet blir klenare så blir ju resultatet totalt sett mer material i dom.
Dessutom innebär själva idén att värmen skall ledas bort från ventiltallriken upp i skaftet och kylas bort genom styrningen. Det gillar jag inte heller då det innebär att man kan behöva ha större spel mellan skaft o styrning. Bättre med lite bredare säten så värmen leds ut den vägen, tror jag.
Dessutom innebär själva idén att värmen skall ledas bort från ventiltallriken upp i skaftet och kylas bort genom styrningen. Det gillar jag inte heller då det innebär att man kan behöva ha större spel mellan skaft o styrning. Bättre med lite bredare säten så värmen leds ut den vägen, tror jag.