Det är nog snarare wastegatesystemet som inte kan evakuera på den trimmade motorn.
Skenladd ,iaf jämfört med org motorn. Deras slutsats är haltande .
Nog orkar väl en LS V8 driva en S400, Kadett4wd?
Engine masters - ny youtube-serie
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Engine masters - ny youtube-serie
jag vill gissa de tagit det i beaktning också.
Jag finner lite logik i deras påstående ändå då det trots allt krävs systemflöde för att hålla turbon nöjd och fin.
De har effektpeaken vid ca 4800rpm std
Kamaxeln i en truck 5.3 ls är ju inte direkt öppen på övertid.
191/190-.466/.457-114
Jag finner lite logik i deras påstående ändå då det trots allt krävs systemflöde för att hålla turbon nöjd och fin.
De har effektpeaken vid ca 4800rpm std
Kamaxeln i en truck 5.3 ls är ju inte direkt öppen på övertid.
191/190-.466/.457-114
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Engine masters - ny youtube-serie
Jag tycker det var ett talande exempel på hur mycket mer avgasenergi det blev av att korka upp maskinen så det kom lite flöde ur den på högre varv.
Plötsligt så blev laddtrycket okontrollerbart med deras setup, troligen på grund av all extra energi som släppte loss.
Nån som tänkt på fenomenet jag skriver om nu nedan?
En vass vältunad sugmotor får en helt annan avgaston än en mesig pruttkudde(std motor)
Den vassa maskinen får mer och mer en avgaspitch som liknar en wankelmotors höga frekvens.
Och, en wankelmotor har hårdare pulser pga (delvis) är ingen avgasventil i vägen.
En wankelmotor är dessutom känd för att ha väldigt lätt för att spoola stora turbos.
Kan det ha en samband månntro.
Plötsligt så blev laddtrycket okontrollerbart med deras setup, troligen på grund av all extra energi som släppte loss.
Nån som tänkt på fenomenet jag skriver om nu nedan?
En vass vältunad sugmotor får en helt annan avgaston än en mesig pruttkudde(std motor)
Den vassa maskinen får mer och mer en avgaspitch som liknar en wankelmotors höga frekvens.
Och, en wankelmotor har hårdare pulser pga (delvis) är ingen avgasventil i vägen.
En wankelmotor är dessutom känd för att ha väldigt lätt för att spoola stora turbos.
Kan det ha en samband månntro.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Engine masters - ny youtube-serie
en wankel är ingen 3 taktare, det är en fyrtaktare utan ventilmekanism.
Men annars är Audi5an ett ypperligt exempel på ljudskillnaden.
Lyssna på första Gr.B bilarna med 10v motorn, de låter dovt.
Sen lyssnar du på 20v motorn de har en högre tonart.
Men annars är Audi5an ett ypperligt exempel på ljudskillnaden.
Lyssna på första Gr.B bilarna med 10v motorn, de låter dovt.
Sen lyssnar du på 20v motorn de har en högre tonart.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Engine masters - ny youtube-serie
va intressant senaste avsnittet då de försökte reda ut vad som gör vad i tempratur.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/