Tänkte kontrollera inställningsmåttet på mina kammar och har ett par frågor till er med mycket erfarenhet och kunskap kring bl.a. detta!
1. Hur genomför ni den proceduren när man som jag har hydrauliska lyftare?
Räcker det att jag varmkör motorn ordentligt för att säkerställa att lyftarna är ordentligt fyllda med olja så dom "flexar" minimalt och sedan mäta, eller finns det några andra knep för att det ska bli så exakt som möjligt?
2. Mina kamaxlar är slipade med Enems L9 profil och jag har blivit rekommenderad att ställa dom 1,6mm in och 1,2mm ut i TDC, vad säger ni om dessa inställningsmått? Tänkte att någon här har säkert erfarenheter kring den här profilen och dess inställningsmått

Det gäller ett Volvo rödblock med 72mm turbo som förmodligen kommer att köras med ca 2,5bars laddtryck för att nå den effekt jag behöver (motorn används till dragrace/streetrace).
Tack på förhand!
Vänlig hälsning