vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
rschneberger
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: tor aug 02, 2018 2:46 pm
Ort: Borensberg
Kontakt:

vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross

Inlägg av rschneberger »

Hej,
Jag har en bil med en A-stolpe som inte är helt tät i sin list i övergången mellan två listprofiler. Den övre delen av stolpen har en ganska tunn gummilist medan den nedre, raka, delen av stolpen är anpassad för en grövre gummilist. På serietillverkade bilar som har den här typen av olika listprofil så är de normalt ihopvulkade till en enhet och därigenom får man även ett tätt hörn.
Någon som har tips på hur man kan göra en egen vulkning som fungerar? Ofta ser man ju att den här övergången är tejpad i olika kreativa lösningar, så även på min bil.

mvh //Ricky
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross

Inlägg av fugazi »

Bild
whilliam
Forumsberoende
Inlägg: 1695
Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge

Re: vulka och skarva dörrlister - vädertäta kaross

Inlägg av whilliam »

Hej Ricky!
Vicky1 kom ju med ett perfekt förslag här ovanför, nästa gång jag ska ut på nå nattligt race så ska jag överväga det alternativet, varför äga bilen när man kan hyra :twisted:

Jag vet inte hur det ser ut på din bil men om det inte är en massa skarvar som skall "fyllas" så funkar superlim (cyanoakrylat) förträffligt på gummi (nagellim är samma sak, typ en droppe räcker-lim)
Även Sikaflex (polyuretanmassa) fäster bra på gummi, men passa dig för att spilla, det är jobbigt att få bort om det hamnar fel.
Skriv svar