Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Det är väl rimligt att byta till uniballs på några ställen om man vill uppgradera väghållningen.
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Iaf den bakre bussningen på övre länkarmen.Phranz skrev:Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Jag tror faktisk att mk2 bakvagnen sitter på indigo 3000, med nån sort av ledlager istället for bussning.
Om nån vet av en sån bil hade det vorit roligt med lite foton på det som evt kan vara modifierat.
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Jag har en bekant (kusins polare, har ej telenr eller så) - han har en Indigo 3000. Ser jag den ute kan jag kolla!turb00le skrev:Iaf den bakre bussningen på övre länkarmen.Phranz skrev:Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Jag tror faktisk att mk2 bakvagnen sitter på indigo 3000, med nån sort av ledlager istället for bussning.
Om nån vet av en sån bil hade det vorit roligt med lite foton på det som evt kan vara modifierat.
Vilken en upp och ned vänd MK1 på bilden där... Tänker du den inne mot bryggan, eller den översta (som är underst på bilden)?Ferken skrev:
http://forum.locostsweden.se/uploads/mo ... 363462.jpg
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Bärarmsinfästningen, ja den måste ju fjädrar och röra sig en del, mest blir det när bilen hissas och det fjädras ut.
Det är även en ganska "avancerad" bussning med styrning för bärarmen (en plan sida).
Det är även en ganska "avancerad" bussning med styrning för bärarmen (en plan sida).
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Är de någon som gjort en egen nedre bussning på spindeln till mk1 multilinken? Måste de va styrning på den eller va fyller den för funktion?
Mvh
Mvh
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Jag har gjort egna i polyuretan. Jag återanvände alla metallbitarna som blästrades och pulverlackades. Jag vet inte om styrningen (rotationsblockeringen) behövs, men återanvänder man metallbitarna så finns de ju där gratis.
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Kan du tänka dig göra 2st till?
Mvh David
Mvh David
Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!
Egentligen inte då min flickvän begränsar min garagetid ganska hårt pga alla barn . Vart finns du? Har du metallbitarna? Blästrade å klara? Lackade (maskerade ytor för PU)? Så att det enda jag behöver göra är att ta fram gjutformar a å blanda PU låta det stelna? Det är ju annars några timmar med allt. Typ en helkväll i garaget. Jag gjorde egna för att jag inte hittade några att köpa. Jag tror vi lugnt kan konstatera att jag inte kommer vara det billigaste stället att köpa dessa från. //Jacob