Min första utvärdering mellan de olika turbo setuperna.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... start=1065
Bromsningen
https://www.youtube.com/watch?v=gTbK-mb ... e=youtu.be
Senaste ombyggnationen med större intercooler, och flytt av luftfilter.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... start=1560
Min uppskattning av var jag ligger i kompressormappen.
Max effekt ger motorn egentligen på 5200 Rpm. snäll kamaxel som lyfter under 9mm.
Mitt gamla kalkylblad i excel visar på 21,7 lb vid 5800 Rpm @ 0,9 bar laddtryck, tror det stämmer hyfsat med linjen på mappen nedan. (Kan skilja några år mellan beräkningarna)

Denna är rätt intressant, ett nedslag på 5000 rpm. med 4 olika setuper.
Min filosofi är att få in så mycket luft som möjligt på minsta möjliga tryck

Därav allt arbete med intercooler och luftfilter, från 50 till 23 grader i insuget är ganska stor skillnad.

(Sämsta läget här ovan, har bilen stått stilla på tomgång ett par minuter, innan acc. påbörjas)