Jag kan inte begripa vad det är för fel på dig? Om inte det som skrivs "passar herrn" så kommer det massa konstiga uttalanden som är helt uppåt väggarna!
"Spridarna var moderna,,,, för ~20år sen, mao gammalt skräp idag i stort sett." Vad menar du exempelvis med detta?
Fortsätter du på det här sättet så är det bara att konstatera att du är okunnig på mappning av motorer (hur många har du mappat i bänk förresten?)
Varför tar du upp andra motorer som exempel och drar fram uppgifter om att de skulle vara bättre och sedan har du inte en enda verifierande siffra (utan bara massa påståenden)
Du påstår att det är "risky" att använda 465cc spridare till planerad effekt på 380Hp
Du ger en kommentar om att man inte kan räkna med Engelska siffror när man diskuterar det Supervanliga 330-kitet till dessa bilar. Varför skulle man inte kunna det? Det var ändå Engelsmännen som tävlade med dessa bilar och de borde, rimligen ha den största samlade erfarenheten.
Varsågod- räkna på 382cc spridare till 330Hp och betvivlas effekten så kolla på exempelvis diskussionerna i den här gamla tråden: (fast det är rätt onödigt eftersom prestandan och effekten i Cosworths är rätt så välförankrad hos de flesta)
http://www.mestmotor.se/bilsnack/forum/ ... 92198.html
382cc till 330Hp ger ett förhållande av c:a 1.16 och det innebär att 380Hp skulle "kräva" 440cc spridare. Så skall det "omkullkastas" gammal fakta på Effektnivå i Cosworths så finns det en hel del att jobba på, det hjälper ju inte att någon som inte är van att mappa sitter o gör egna beräkningar när det finns en ENORM uppsjö med bänkningar från en hel rad av länder som bevisar motsatsen.
Visst, alla bänkningarna kanske är helt uppåt väggarna och helt felaktiga men det skall fortfarande inte "drabba" mig och ett uttalande jag gör här.
Det är upp till var och en att lita på en effektkurva de ser eller förkasta den som "glädjesiffror" men att betvivla en total uppsjö med bänkningar då har man nog gått lite långt i sina krav på exakta siffror