Jag har byggt en ny maskin och testar köra lite dyno nu i dagarna, bäst hittils är nu 73.4hk på hjulet(80 på vevaxeln), det är en föredetta tzr/tdr 250 motor som jag gjort en liten hybrid av, jag har tagit nyare cylindrar, till den senaste modellen av tzr250, de passar inte bolt on, så jag har yz125kolvar och en adapterplatta under cylindrarna.
Jag har givetvis portat cylindrarna och trimmat lite här och var, designat pipor i rostfritt.
Gamla Suzuki rgv250 förgasare(borrade till 35.5mm) med banshee v-force4 reeds.
I de här pullen i filmen så gick hjullagren trögt bak, de andra filmsnutten visar hur glapp det blev.
tidigare har jag haft lite små bekymmer med att det slirat på både koppling och bakhjulet, så jag har satt i kolfiberlameller till yz250f samt adderat fyra fjädrar till tryckplattan.
https://www.youtube.com/watch?v=62awu4q ... e=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=hGVMuRDAc7c
Dynotajm!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Dynotajm!
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dynotajm!
hehe,, den kan nog bli frisk, den väger ca 75kg torrvikt.
Det är en dragrace maskin så det blir inte så mycket gata
Det är en dragrace maskin så det blir inte så mycket gata
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dynotajm!
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dynotajm!
Ändrade lite i tändkurvan, vips!
Mer varv och ca 1hk mer, bredare register.
Om jag skulle skita i att göra en coastdown efter ett par pull och snabbt bromsa in rullen och gå på ett pull igen inbillar jag mig att ca 84.5-85hk på hjulet är inom räckhåll samt närmre 12000rpm
Avgastempen sjunker snabbt då jag gör en coastdown.
Mer varv och ca 1hk mer, bredare register.
Om jag skulle skita i att göra en coastdown efter ett par pull och snabbt bromsa in rullen och gå på ett pull igen inbillar jag mig att ca 84.5-85hk på hjulet är inom räckhåll samt närmre 12000rpm
Avgastempen sjunker snabbt då jag gör en coastdown.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Dynotajm!
Gjorde en kort burp med lustgas, kurvan visar en ofiltrerad kurva(tyvärr) som är vevaxelhk och en filtrerad som är en snabbis med lustgas(också vevaxelhk) Körde 15shot.
Tar jag väck filtreringen på gaskurvan så blir det hela 101,7hk på vevaxeln.
Det var mao lite mindre hk än förut utan lustgas(om man kikar på tidigare bilder jag postat), det beror på jag drog ned tändningen 3 grader.
Nu kom även varvtalet som det skulle då piptempen snabbt gick upp till 480grader där piporna är avstämda.
Jag slog pullet runt 11700rpm, den hade lätt dragit till 13000 nu.
Men eftersom det var min första nånsin erfarenhet med lustgas på egna maskiner så var jag lite feg
Tar jag väck filtreringen på gaskurvan så blir det hela 101,7hk på vevaxeln.
Det var mao lite mindre hk än förut utan lustgas(om man kikar på tidigare bilder jag postat), det beror på jag drog ned tändningen 3 grader.
Nu kom även varvtalet som det skulle då piptempen snabbt gick upp till 480grader där piporna är avstämda.
Jag slog pullet runt 11700rpm, den hade lätt dragit till 13000 nu.
Men eftersom det var min första nånsin erfarenhet med lustgas på egna maskiner så var jag lite feg
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!