BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Det är ett rätt komplicerat kort om man ska ge sig in och ändra på konstruktionen. (om det ens hjälper)
Men nu är det ihop i alla fall
Jag bytte kondensatorer på ytterligare ett kort, men det visade sig att tempmätaren visade precis samma på det också.
Spänningen vart också samma, inte fullt ut 5 volt.
På en tredje tempmätare såg jag att visarnålen hade ett annat viloläge, så jag vred nålen tills det passade...
Här får ni följa med på reparationen, i harmoni ? med Wintergatans musik.
https://youtu.be/-WNS-y99pa4
Men nu är det ihop i alla fall
Jag bytte kondensatorer på ytterligare ett kort, men det visade sig att tempmätaren visade precis samma på det också.
Spänningen vart också samma, inte fullt ut 5 volt.
På en tredje tempmätare såg jag att visarnålen hade ett annat viloläge, så jag vred nålen tills det passade...
Här får ni följa med på reparationen, i harmoni ? med Wintergatans musik.
https://youtu.be/-WNS-y99pa4
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
528na har vart ute på tur.
Efter mitt meckande med Luftmängdmätaren på mitt L-Jetronic, har jag misstänkt att bilen går onödigt fett.
Jag har en smalbands lambda monterad, men den säger ju egentligen bara vilken sida man är om "14.7:1" / Lambda 1
Och den visar ofta "fett" utslag, liiite fetare på fullgas än dellast, men inte mycket.
Turen vart ner till Hallandskusten, en resa ner till Fritidshuset för lite check på värmepannan.
Små krokiga vägar med lite trafik, fulltank hemma, och fulltank när jag kom tillbaka igen.
Jo, nymonterad Solgardin i bakrutan, hör ju hemma på en -80 tals bil.
Fanns inte att finna tillräckligt stor i Sverige, fick importera från Das Faterland.
Döm om min förvåning 16;5 mil och 12,53 liter "bensin" så 0,76 l/milen.
Får mig att fundera lite, nu sitter 635ans slutväxel på en 3:15 istället för 3:25
Och Viscofläkten är ersatt med en elfläkt, kan det ge lite på pluskontot, frågan är om man tappar något vidare prestanda ?
0-1000m gjorde bilen i alla fall på 30 sekunder, precis som det står i 1982 års instruktionsbok.
Men dom bilarna hade 3:45 Slutväxel, och en landsvägs förbrukning på 0,84
Så nu med Extractor grenrör Katalysator 3:15 slutväxel och elfläkt är min bil snålare miljövänligare, och utan matkassar ? även snabbare
Filip på Tuneit har sålt sin rullande landsväg så jag har tyvärr ingen Dyno runt hörnet längre.
En bild till ?
Jag har även lagt upp en ny video på min Rocket stove, på tuben om det intresserar.
https://www.youtube.com/watch?v=oGXeuB4GfGk
Jag skrev "14,7":1 och "Bensin" varför ?
Jo jag noterade i tidningen Klassiker, att från Augusti nu 2021 blir det inte e5 längre utan e10.
https://www.svmc.se/smc/Nyheter/I-augusti-infors-E10/
Olika medier rapporterar olika tyvärr, men det blir mer än 5% etanol efter Augusti kan vi nog misstänka.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ir-dyrare/
Här är en lista på bilar som är "ok" med e10.
https://www.bilsweden.se/storage/cms/62 ... %20E10.pdf
Efter mitt meckande med Luftmängdmätaren på mitt L-Jetronic, har jag misstänkt att bilen går onödigt fett.
Jag har en smalbands lambda monterad, men den säger ju egentligen bara vilken sida man är om "14.7:1" / Lambda 1
Och den visar ofta "fett" utslag, liiite fetare på fullgas än dellast, men inte mycket.
Turen vart ner till Hallandskusten, en resa ner till Fritidshuset för lite check på värmepannan.
Små krokiga vägar med lite trafik, fulltank hemma, och fulltank när jag kom tillbaka igen.
Jo, nymonterad Solgardin i bakrutan, hör ju hemma på en -80 tals bil.
Fanns inte att finna tillräckligt stor i Sverige, fick importera från Das Faterland.
Döm om min förvåning 16;5 mil och 12,53 liter "bensin" så 0,76 l/milen.
Får mig att fundera lite, nu sitter 635ans slutväxel på en 3:15 istället för 3:25
Och Viscofläkten är ersatt med en elfläkt, kan det ge lite på pluskontot, frågan är om man tappar något vidare prestanda ?
0-1000m gjorde bilen i alla fall på 30 sekunder, precis som det står i 1982 års instruktionsbok.
Men dom bilarna hade 3:45 Slutväxel, och en landsvägs förbrukning på 0,84
Så nu med Extractor grenrör Katalysator 3:15 slutväxel och elfläkt är min bil snålare miljövänligare, och utan matkassar ? även snabbare
Filip på Tuneit har sålt sin rullande landsväg så jag har tyvärr ingen Dyno runt hörnet längre.
En bild till ?
Jag har även lagt upp en ny video på min Rocket stove, på tuben om det intresserar.
https://www.youtube.com/watch?v=oGXeuB4GfGk
Jag skrev "14,7":1 och "Bensin" varför ?
Jo jag noterade i tidningen Klassiker, att från Augusti nu 2021 blir det inte e5 längre utan e10.
https://www.svmc.se/smc/Nyheter/I-augusti-infors-E10/
Olika medier rapporterar olika tyvärr, men det blir mer än 5% etanol efter Augusti kan vi nog misstänka.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ir-dyrare/
Här är en lista på bilar som är "ok" med e10.
https://www.bilsweden.se/storage/cms/62 ... %20E10.pdf
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Egentligen borde jag spenderat förmiddagen och kontrollerat varför inte generatorn laddade korrekt på 635an.
Och varför servopumpen låter så illa ibland.
Kan man inte bara köra och köra med en 38år gammal bil som gått över 30´000mil ?
Istället gick förmiddagen till lite videoredigering.
Det är Service (22000 mil) på 528an, även lite bilder från inne i cylinderloppen, med ett 500:- endoskop.
https://youtu.be/uso__qtidOI
Nu får jag väl kolla upp kolen i generatorn på 635an, och se hur det ser ut.
Kan undra hur man får videoklippen som en klickbar tumnagel ?
Och varför servopumpen låter så illa ibland.
Kan man inte bara köra och köra med en 38år gammal bil som gått över 30´000mil ?
Istället gick förmiddagen till lite videoredigering.
Det är Service (22000 mil) på 528an, även lite bilder från inne i cylinderloppen, med ett 500:- endoskop.
https://youtu.be/uso__qtidOI
Nu får jag väl kolla upp kolen i generatorn på 635an, och se hur det ser ut.
Kan undra hur man får videoklippen som en klickbar tumnagel ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Dubbeluppdatering, det vart inte igår.
Ja generatorn är loss, lite extra besvärligt, så det är ett ihop kok av 5 och 6 serie delar.
Inga brunna dioder, eller något som luktar illa.
Ena kollektorbanan vart rätt sliten, och ena kolet också.
Mmm, lite tveksam.
Laddningslampan tändes aldrig, men spänningen vart låg i bilen.
Motorn gick snålt, Vemsboxen är inte riktigt kalibrerad i min bil för 11 volt.
Och jag såg att spänningen vart låg på min övervakning till returpumpen för Turbo oljan.
Har slängt ut en förfrågan till en skrot på Bildelsbasen, på både generator och Servopump, får se vad det ger.
Generatorerna på bänken ovan är från gömmorna hemma, men de är på 85 A och jag vill helst ha 115 A
Ja generatorn är loss, lite extra besvärligt, så det är ett ihop kok av 5 och 6 serie delar.
Inga brunna dioder, eller något som luktar illa.
Ena kollektorbanan vart rätt sliten, och ena kolet också.
Mmm, lite tveksam.
Laddningslampan tändes aldrig, men spänningen vart låg i bilen.
Motorn gick snålt, Vemsboxen är inte riktigt kalibrerad i min bil för 11 volt.
Och jag såg att spänningen vart låg på min övervakning till returpumpen för Turbo oljan.
Har slängt ut en förfrågan till en skrot på Bildelsbasen, på både generator och Servopump, får se vad det ger.
Generatorerna på bänken ovan är från gömmorna hemma, men de är på 85 A och jag vill helst ha 115 A
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons feb 27, 2013 6:13 pm
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Toppenvideo som vanligt. Nu får det sin förklaring hur du hinner hålla båda hajnosarna i sådant utmärkt skick när ni är fler som jobbar/lagar gourmetmiddag!
Tänker direkt på rockvideon jag diggade ´92 där Dave Mustaine för en liknande dialog med sig själv men där verkar det inte lika mysigt som hos dig/er.
https://www.youtube.com/watch?v=aOnKCcjP8Qs
Är det inte lättast att sätta i nytt kol/svarva kollektorn och kolla om det blir bättre eller sitter det så illa till så du inte vill plocka i och ur i onödan?
Tänker direkt på rockvideon jag diggade ´92 där Dave Mustaine för en liknande dialog med sig själv men där verkar det inte lika mysigt som hos dig/er.
https://www.youtube.com/watch?v=aOnKCcjP8Qs
Är det inte lättast att sätta i nytt kol/svarva kollektorn och kolla om det blir bättre eller sitter det så illa till så du inte vill plocka i och ur i onödan?
Olle Insulander, Enköping
Alfa 75-89, Alfetta - 76, BMW 3.0s -72, Saab V4-75
Alfa 75-89, Alfetta - 76, BMW 3.0s -72, Saab V4-75
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Tackar, "vi" kämpar på.
Nu fick jag ett lätt förändrat youtube flöde, när metallen fick pumpa ur högtalarna någon timme
Jag beställde en generator och en servopump på bildesbasen, men dom vart inte riktigt på hugget på bildemonteringen.
Så även om betalningen gjordes i Tisdags lär dom inte skicka delarna förrens på måndag, dom har väl långhelg nu.
Servo pumpen lät ju illa, och den är på 100 bar.
Pumpen jag beställde nu är en 130 bars pump, och jag hoppas att den passar... (Vet att tryckslangen är annorlunda)
Ska bli intressant att se om Volkswagen kuggstången orkar bättre med den pumpen, när man är vid max styrutslag.
Generatorn kostade 750:- så inte hela världen, kan vara gott att ha lite delar på lager.
Ena eller båda generatorerna får väl en genomgång innan någon av dem hamnar i bilen igen, precis som du säger.
Nu fick jag ett lätt förändrat youtube flöde, när metallen fick pumpa ur högtalarna någon timme
Jag beställde en generator och en servopump på bildesbasen, men dom vart inte riktigt på hugget på bildemonteringen.
Så även om betalningen gjordes i Tisdags lär dom inte skicka delarna förrens på måndag, dom har väl långhelg nu.
Servo pumpen lät ju illa, och den är på 100 bar.
Pumpen jag beställde nu är en 130 bars pump, och jag hoppas att den passar... (Vet att tryckslangen är annorlunda)
Ska bli intressant att se om Volkswagen kuggstången orkar bättre med den pumpen, när man är vid max styrutslag.
Generatorn kostade 750:- så inte hela världen, kan vara gott att ha lite delar på lager.
Ena eller båda generatorerna får väl en genomgång innan någon av dem hamnar i bilen igen, precis som du säger.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Det går väl att byta kollektor på de där,eller släpring som väl är en mer korrekt benämning.
https://www.startmotor.se/tag/Bosch/Gen ... A4pringar/
https://www.startmotor.se/tag/Bosch/Gen ... A4pringar/
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1695
- Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
- Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
"Jag beställde en generator och en servopump på bildesbasen, men dom vart inte riktigt på hugget på bildemonteringen.
Så även om betalningen gjordes i Tisdags lär dom inte skicka delarna förrens på måndag, dom har väl långhelg nu."
Dåligt exemplar av bilskrot isf. de brukar skicka blixtsnabbt och var den bet. på tisdagen så hade de ju hela onsdagen på sig att packa
Så även om betalningen gjordes i Tisdags lär dom inte skicka delarna förrens på måndag, dom har väl långhelg nu."
Dåligt exemplar av bilskrot isf. de brukar skicka blixtsnabbt och var den bet. på tisdagen så hade de ju hela onsdagen på sig att packa
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
The Lord and PostNord works in mysterious ways...
Innan när jag skrev, vart paketet endast ett registrerat kollinummer, men nu idag vart det framme.
Så nu har jag några (k)val.
Släpringen! hann jag svarva, men jag ser på Thorbjörns länk att rätt mycket material är taget på den. (tack för bra länk)
"nya" generatorn är väl bara att smacka dit, men den ser ju inte riktigt upp till standard ut.
Ni ser den i bakgrunden av den svarvade gamla.
Den nya ser betydligt mindre sliten ut på släpringen, även om den gamla säkert gör jobbet.
Bäst hade väl vart att byta lager på den nya axeln, och montera hela innehållet från den, i mitt gamla polerade hus.
Fast river man isär hela generatorn har man ju inte funktionsgarantin kvar på den.
Jag skrev i alla fall ner vad för lager det satt i på lappen nedan...
Någon minut senare kom hagelstormen från helvete, jag sprang som en dåre för att rädda undan min bruks BMW 428 då den stod ute.
I full fart iförd foppatofflor med hagel trummande mot pannan brister friktionen mot det blöta gräset.
Kroppen intar fort horisontellt läge, som en fällkniv viker jag ihop mig och landar rätt brutalt på arslet och vänster handen.
Ingen pardon, av med shortsen och ut igen för att flytta bilen in i carporten.
Lyckligtvis klarade både jag och bilen oss väl
Får fundera lite på generatorn, och om det räcker att sätta i C3 lager.
Tar tag i servopumpen istället, och ser om en e32 pump passar i en e24 med ett e28 Hydraulrör, utan allt för mycket problem
Innan när jag skrev, vart paketet endast ett registrerat kollinummer, men nu idag vart det framme.
Så nu har jag några (k)val.
Släpringen! hann jag svarva, men jag ser på Thorbjörns länk att rätt mycket material är taget på den. (tack för bra länk)
"nya" generatorn är väl bara att smacka dit, men den ser ju inte riktigt upp till standard ut.
Ni ser den i bakgrunden av den svarvade gamla.
Den nya ser betydligt mindre sliten ut på släpringen, även om den gamla säkert gör jobbet.
Bäst hade väl vart att byta lager på den nya axeln, och montera hela innehållet från den, i mitt gamla polerade hus.
Fast river man isär hela generatorn har man ju inte funktionsgarantin kvar på den.
Jag skrev i alla fall ner vad för lager det satt i på lappen nedan...
Någon minut senare kom hagelstormen från helvete, jag sprang som en dåre för att rädda undan min bruks BMW 428 då den stod ute.
I full fart iförd foppatofflor med hagel trummande mot pannan brister friktionen mot det blöta gräset.
Kroppen intar fort horisontellt läge, som en fällkniv viker jag ihop mig och landar rätt brutalt på arslet och vänster handen.
Ingen pardon, av med shortsen och ut igen för att flytta bilen in i carporten.
Lyckligtvis klarade både jag och bilen oss väl
Får fundera lite på generatorn, och om det räcker att sätta i C3 lager.
Tar tag i servopumpen istället, och ser om en e32 pump passar i en e24 med ett e28 Hydraulrör, utan allt för mycket problem
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Ja, efter en del meckande har prylarna kommit i bilen.
Blir inget inspelat video material på detta, ni hade inte uppskattat 20min elände av delar som inte 100% passar
Servo pumparna och rören, som skiljer lite.
Den eftersökta 130 bar skylten på pumpen.
Jag fick bocka om röret, och dra det en helt annan väg än normalt för att få e28 röret att passa på e24an, men det gick till slut.
Inringat i grönt bland allt virrvarr i detta motorrum, vid pilen nere på pumpen ansluter det via en Banjo.
Hmm. verkar bara gå att ladda upp tre bilder per inlägg ?
Blir inget inspelat video material på detta, ni hade inte uppskattat 20min elände av delar som inte 100% passar
Servo pumparna och rören, som skiljer lite.
Den eftersökta 130 bar skylten på pumpen.
Jag fick bocka om röret, och dra det en helt annan väg än normalt för att få e28 röret att passa på e24an, men det gick till slut.
Inringat i grönt bland allt virrvarr i detta motorrum, vid pilen nere på pumpen ansluter det via en Banjo.
Hmm. verkar bara gå att ladda upp tre bilder per inlägg ?
Senast redigerad av Daniel-635 den sön maj 23, 2021 10:15 am, redigerad totalt 1 gånger.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Det är verkligen skillnad att skruva med denna bilen, mot 528an.
En stor del av anledningarna till besvär är att jag har ett Aluminium block för oljekylarens anslutning.
Där jag även tar olja till Turboaggregaten, och har en manometer monterad.
Så det blir extra trångt här, speciellt där kablen ansluter på generatorn.
Man bör ha huvudbrytaren av när man byter olja
En stor del av anledningarna till besvär är att jag har ett Aluminium block för oljekylarens anslutning.
Där jag även tar olja till Turboaggregaten, och har en manometer monterad.
Så det blir extra trångt här, speciellt där kablen ansluter på generatorn.
Man bör ha huvudbrytaren av när man byter olja
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Bilen är provkörd helt kort, och det verkar lovande.
Servon assisterar något mer i ändlägena, där den vart tungstyrd innan.
Faktiskt till den grad att man nästan kan "döda" motorn, då tomgången duckar rejält nu.
Så där finns lite att mappa på kanske.
Jag är osäker om det blev mer servoverkan på bromsarna, inte helt säker på om servo assistansen går på pumpens maxtryck.
Eller om ventilpaketet där även bromstrycks ackumulatorn sitter lastar av på ett lägre tryck?
Inget jag tydligt kände i alla fall.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Nu har jag fått lite fler mil i bilen, och tycker att servopump bytet till 130bar pumpen vart helt klart motiverat.
Där finns fortfarande lite "Hydraulljud" när man står stilla, och vrider på ratten, eller bromsar.
Men så brukar e24 och e28orna låta. (Och även gamla Citroën om ni nu har sådana böjelser)
Naturligtvis kunde jag även denna gång, trots lovat kanonväder, dra lite regn ur skyarna...
Jodå, ABS lampan lyser...
Har fortfarande inte bestämt om jag ska tro på trasig givare HÖ fram eller inte.
Stular väl 1 gång / 20 körda mil ungefär, och fortfarande knepigt nog, oftast de första kilometrarna.
Där finns fortfarande lite "Hydraulljud" när man står stilla, och vrider på ratten, eller bromsar.
Men så brukar e24 och e28orna låta. (Och även gamla Citroën om ni nu har sådana böjelser)
Naturligtvis kunde jag även denna gång, trots lovat kanonväder, dra lite regn ur skyarna...
Jodå, ABS lampan lyser...
Har fortfarande inte bestämt om jag ska tro på trasig givare HÖ fram eller inte.
Stular väl 1 gång / 20 körda mil ungefär, och fortfarande knepigt nog, oftast de första kilometrarna.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
När jag hade en trasig givare på min M3E30, sökte och hittade på internet en bra lösning påDaniel-635 skrev: ↑sön maj 30, 2021 9:32 am Jodå, ABS lampan lyser...
Har fortfarande inte bestämt om jag ska tro på trasig givare HÖ fram eller inte.
Stular väl 1 gång / 20 körda mil ungefär, och fortfarande knepigt nog, oftast de första kilometrarna.
felsökning.Koppla lös alla givare i kontaktstycket och sedan ansluta en i gången och ut och köra
tänds ABS lampan så är givaren hel.
//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Det var ett intressant sätt att vända på felsökningen.
Rätt säker att mina givare ger tillräcklig signal allihop för att det ska tända lampan dock.
Gjorde ju lite tester i höstas med ett Oscilloskop inkopplat, men uppträder inte felet under första kilometerna kommer det oftast inte alls.
Av den anledningen tenderar felet att dyka upp när jag ska köra till ICA och handla, snarare än när jag felsöker...
Rätt säker att mina givare ger tillräcklig signal allihop för att det ska tända lampan dock.
Gjorde ju lite tester i höstas med ett Oscilloskop inkopplat, men uppträder inte felet under första kilometerna kommer det oftast inte alls.
Av den anledningen tenderar felet att dyka upp när jag ska köra till ICA och handla, snarare än när jag felsöker...
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo