Bilen det gäller är en fwd (ej quattro) audi a6 2.5 tdi c4 1995
Motorn ska vara en AAT 116hk som enligt osäkra källor har gjutna kolvar som håller för mindre effekt än de Smidda i AEL och volvo d5252t på 140hk, sen ska även spridarna vara mindre
1. Nån som vet hur många hk en AAT med sina möjligtvis klena kolvar håller för?
2. Nån som har koll på hur långt orginalkoppling, drivknutar och växellåda håller på dessa audi a6 c4?
3. Funderar starkt på mekpump från dieselmeken, ser ingen motorfelslampa i instrumentpanelen iallafall, vill gärna slippa halvelektriska som sitter nu, går det? Nån som vet?
4. Tydligen ska .216 spridare räcka till 180-200hk nån som vet?
5. Finns det nån lämplig turbo som e bolt on för lagom effekt? holset he221w har nån sagt, vet inget om turbo, passar den på greröret? Hur funkar det med olja? Var hittar man en turbo för vettig peng?
Många spörsmål, hoppas på hjälp
Mvh johan
1995 audi AAT 2.5 tdi 116hk trim
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 38
- Blev medlem: lör nov 09, 2013 12:12 pm
- Ort: skauneland
Re: 1995 audi AAT 2.5 tdi 116hk trim
Vet inte direkt svar på dina frågor.
Styrsystemet Baldur DSL1 fungerar till att styra VP37 som borde vara rotorpumpen som sitter på den motorn.
https://controls.is/shop/dsl1
Styrsystemet Baldur DSL1 fungerar till att styra VP37 som borde vara rotorpumpen som sitter på den motorn.
https://controls.is/shop/dsl1
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 38
- Blev medlem: lör nov 09, 2013 12:12 pm
- Ort: skauneland
Re: 1995 audi AAT 2.5 tdi 116hk trim
Raka motsatsen till mekpump som jag vill ha tack iallafallmattias skrev: ↑ons aug 11, 2021 10:26 pm Vet inte direkt svar på dina frågor.
Styrsystemet Baldur DSL1 fungerar till att styra VP37 som borde vara rotorpumpen som sitter på den motorn.
https://controls.is/shop/dsl1
Re: 1995 audi AAT 2.5 tdi 116hk trim
Det är ju skitfränt om det går mappa
Det råkar stå en A6 av precis samma årsmodell som du pratar om här hemma på gården så min efterforskning för ett par år sedan var att 300 hk inte är några problem med VP37 med lätt uppgradering av den.
Det råkar stå en A6 av precis samma årsmodell som du pratar om här hemma på gården så min efterforskning för ett par år sedan var att 300 hk inte är några problem med VP37 med lätt uppgradering av den.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: 1995 audi AAT 2.5 tdi 116hk trim
Min erfarenhet av VW/Audi dieslar av äldre modell är att de är superenkla att mappa om i originalboxen, så finns ingen anledning att byta till eftermarknad. Kan säkerligen vara därför det knappt finns några eftermarknadssprut på marknaden till dem trots att de regerat större delen av Europa under 90- och 2000-talet.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)