Kanske nya mål, om ni skall bygga eller uppgradera flödesbänken i vinter.

https://www.youtube.com/watch?v=FjBOPtyyFCY
Jag väntar fortfarande på en förklaring på denna.Erland Cox skrev: ↑ons sep 08, 2021 2:12 pm Förklara nu hur sinusvågen beter sig i motorns insug och avgassystem under 720 grader.
Hur den fyller och tömmer.
Erland
Att motorerna klarar avgasmottryck tror jag beror på att de har större lobseparation och mindre eller inget överlapp.whilliam skrev: ↑tor sep 09, 2021 8:27 am Det är nog det vanligaste sättet att resonera men jag har inte sett några bevis och det finns de som resonerar annorlunda.
När en del motorer blir "okänsliga" för avgasmottryck och klarar att leverera effekt utan att "storkna" på högre varv så vore en sån här effekt en exakt förklaring på varför det blir så.
För att skapa förståelse, tänk på trådens inledning, hur fort tappar "jet strålen" sin hastighet och energi. Det är ett liknande förhållande i gevärspipan, först en hög hastighet för att det är mycket energi som skjuter på och därefter rakt ut i frihet.
Kontrasterna blir inte lika stora i motorn men det utesluter inte att en liknande effekt uppstår under rätta betingelser.
Det finns många trimmare genom åren som nämnt supersonic speed i avgaskanaler, kan nämna Larry Widmer som exempel.Kadett4wd skrev: ↑tor sep 09, 2021 10:17 am Jag måste be om ursäkt redan innan jag skriver det, för jag tänker det ju medans jag skriver detta
Det låter mer och mer som en dåres försvarstal för att försöka sy ihop sin 'lögn'.
'De' som resonerar annorlunda, dem de etc etc aldrig några namn får vi, eller ja det dyker ju upp ett namn på en annan dåre mellan varven *S*