Hade ett system som "nästan" var färdigt, tanken var att köra med orginaltank som med en lågtryckspump matar en catchtank där en Walbro GST 520 sitter monterad.
Fick tidigt kalla fötter när man hört om partiklar som kan lossa från obehandlad alu och som sedan sätter igen filter,pumpar och spridare när man kör E85.
Så de nydragna alurören under bilen slets bort och ersattes av hydraulrör. tanken på catchtank i alu slopades och jag började bygga en tank i rostfritt istället.
Detta var då i maj och stora förhoppningar fanns att ha en bil startad till årets Umeå open. Efter att ha väntat i 3mån att få lite plåtar skurna till ett "lock" till catchtanken så blev det att tänka om.
Valde då att bygga en egen tank i plåt, denna med skvalpskott, invändiga luckor och inbyggd catchtank.
Tillklippta plåtar i 2mm gods.
Delvis svetsat.
Färdigtsvetsat, sedan lackat med CA-epoxy och Temadur 90 på toppen. Monterat Vdo nivågivare och Speedings bränslepumpsarmatur som stödjer upp till 3st bränslepumpar för att säkerställa kommande behov.
På passagerarsidan har jag dragit ned storleken på tanken och gjort fästet lite "special för att kunna dra avgassystemet på den sidan.
Ville flytta upp den nya tanken en aning samt ha plats till slangdragning så därför fick delar av golvet till bagaget kapas ur samt ny plåt bockas till och ska svetsas dit när orken infinner sig. Har även flyttat bak nya tanken 8cm till förmån för mer plats kring bakaxeln när den ska bytas framöver.