Varför är det så svårt att LÄSA vad det verkligen står skrivet

Tjata om vad som helst .
whilliam
Forumsberoende
Inlägg: 1695
Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge

Varför är det så svårt att LÄSA vad det verkligen står skrivet

Inlägg av whilliam »

Detta gäller inte alla, en del läser noga, funderar och om "polletten inte trillar ner" så kan en del t.o.m. fråga vad som menas.
Vill man svara sakligt och visa att man har koll på det som skrivs så måste det väl vara oerhört viktigt att man förstått budskapet?
Jag är fräck o tar ett exempel från denna tråden: viewtopic.php?f=11&t=98293

Här har Erland "fått för sig" att jag försöker visa hur man skall använda principen för kinetisk energi i en luftpelare i en fyrtaktsmotor.
Faktum är att jag har aldrig påstått att man ska använda den principen! Jag försöker diskutera dess egenskaper och att den finns (den finns alltid, i alla flöden och då kan det vara av vikt att både räkna med den och diskutera den)
Trots att jag inte påstått att den ska användas så skriver Erland så här;
"Det verkar som om du behöver en kurs i fyrtaktsmotorns funktion Whilliam eftersom du tror att den principen kan användas där."
Hans fantasi skenar alltså iväg så att han lyckas tolka in något helt annat än vad han har läst.

Detta är ett bra exempel på hur man inte bör göra om man vill hålla god ton. Det är stötande att nån annan talar om vad man menar med det man försöker skriva.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Varför är det så svårt att LÄSA vad det verkligen står skrivet

Inlägg av Steve »

Om jag låser den här tråden OCKSÅ så kanske poletten trillar ner? Hur svårt det än kan vara att förstå för vissa
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Låst