Liker godt å se hva alle dere flinke folk styrer med i garagen.
Her er en tråd om mitt prosjekt som ikke har vært på veien på 2 år. Håper å være klar til våren
Bilagor
4548ECF1-1FED-41CD-86B3-9E574CCF57C2.jpeg (161.68 KiB) Visad 3339 gånger
Senast redigerad av Ole marius den ons dec 01, 2021 10:11 am, redigerad totalt 3 gång.
Nå var det på tide å shine opp litt i bagasjerommet. Ballet litt på seg som vanlig håper å få bort litt støy og varme.
Monterer også en liten 8" subkasse oppå "hylla" i bagasjerommet.
Bilagor
48D5F35E-7102-4E96-A2F9-46448D127883.jpeg (195.76 KiB) Visad 3336 gånger
D3E6A9A3-FAC2-4EA0-861F-C16B62C3C1BA.jpeg (133.34 KiB) Visad 3336 gånger
5CCFDD1D-C425-476B-8BCD-D87BF19915F0.jpeg (204.12 KiB) Visad 3336 gånger
Ny og større oljeretur, sikkert litt overkill med 20mm men bedre det enn for lite rustfri flexslange fant jeg etter litt leting på Foodstuff.no og er beregnet til gassgrill som røykeri.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Det er:
HX40 med 14 avgashus, 3,5" downpipe over til 3"
H staker og Mahle turbo kolver
530 fra Overboost
1000cc
Ms3x
455hk 1,8 bar 98 bensin (5 år siden med annen botten og hx35 med 12 hus)
Nu kommer jag ihåg. Den mappade jag i dynon för fem år sedan, det är Øyvind Gulstads gamla bil, den gick fint men drivlinan bakom motorn fick en del problem senare..
Den gick himla fint med HX35 faktiskt.. ca 500 Nm från 3700 till 6500 rpm, men mycket vill ha mer. Problemet är väl att om man ska ha mer vridmoment måste man nog sänka kompan om man vill köra bensin och helst varva mer också om effekten ska öka. Den var rätt fint avvägd som den var.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Korrekt funket veldig bra etter den var i dynoen hos Mattias!
Når girkasse, kopling og nybygd bakaxel med torsen diff var på plass så gav kolv nr. 4 opp
Nå er motor nybygd og bare litt avgas tilpasning igjen så er den klar for ny runde i dyno.