Fick faktiskt lite gjort idag och det är ju skönt!
Började med att yxa upp ett hål i grenröret så nära kollektorn jag kunde komma och sen försöka porta upp det till lämplig storlek.
Tog en 90° krök och punktade ihop för att testa om wastegaten fick plats och det gick bättre än väntat.
Insåg också att jag hade stört mig tillräckligt på dom långa pinnbultarna nu som sitter original. Fick ju inte bort grenröret längre med wastegateröret på plats.
Som tur va så gav dom med sig rätt lätt.
Snodde avgashuset från turbon för att hålla flänsen rak medans jag svetsade ihop allt som var punktat.
Idag kan jag nog ändå inte skylla på svetsen, den funkade ändå skapligt. Men Mag-svets blir ju aldrig riktigt lika snyggt som tig.
Sådär sitter den. Blir väl inte helt tokigt ändå och går att få till både screampipe eller leda in det i avgasröret igen om jag nu vill det.
Fick hem lite flänsar och grejer så downpipe påbörjad. Hade dock bara en 90° 3" att leka med så kom inte så långt.
När jag ändå var igång med svetsen så fick sig fästet till ena löphjulet en triangel.
Man vet att projektet har stått för länge när man kan plocka bort löphjul men multiremmen fortfarande håller samma position...
Fick hem en del aluminium rör som ska agera kylrör. Ska svetsas ihop sen men fick måtta upp det lite med hjälp av tejp så länge. Ska dit en 90° på vattenpumpen sen blir det en skarv efter det och en stos vid kylaren.
Så det va alles vore kul om någon fortfarande följer det här efter alla år
Ser ni något som ser dumt ut så säg till bara .