b230 8v kam KY1114 eller KY1214

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
tomti
För mycket laddtryck
Inlägg: 159
Blev medlem: tis sep 02, 2008 5:53 pm

b230 8v kam KY1114 eller KY1214

Inlägg av tomti »

Någon som kört med nån av dessa kammar?
Funderingar kring bra val till min setup?
Vilken nockvinkel föredrar ni 112 eller 114 när ni kör överladdat

KY 1114 114 grader nockvinkel 11,2mm lyft
280Dur vid körspel, 242Dur på 1mm


KY 1214 114grader nockvinkel 12,2mm lyft
287dur vid körspel,


Kör b230 2.5L turbo , max bearbetad 531 topp 46/38 ventiler, hx40 turbo, 3" spjällhus +Plenum insug,Vems.
Tanken är att ha den som gatbil, med bra respons. önskvärt runt 500hk+
Hassebjork
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tis mar 08, 2022 9:33 am
Kontakt:

Re: b230 8v kam KY1114 eller KY1214

Inlägg av Hassebjork »

Jag körde KY 1114 i några år, och den fungerade bra. Jag hade den på en b230ft med VEMS, och den gav bra respons och bra effekt. Jag körde den med 114 graders nockvinkel och 11,2mm lyft, och den fungerade bra.
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 468
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: b230 8v kam KY1114 eller KY1214

Inlägg av Baxman »

Skriv svar