KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
chrille
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: sön feb 21, 2010 7:07 pm
Ort: kumla

KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock

Inlägg av chrille »

Håller på och bygger en Volvo s40 motor (B4194t2)
Många som bygger en volvo t5a idag vet att deras GLT kamaxlar är ett bra alternativ för att få lite mer lyft/duration dom är även relativt billiga och enkla att hitta.
Nu när jag bygger min motor B4194t2 så funderar jag om inte dessa olika fyror har några bättre sugis kamaxlar också. Tyvärr hittar jag ingen info om kamaxlarna i alla dessa olika vitblocks fyror. Är det någon som har info om dessa motorers kamaxlar så skriv hjärna :thumbright:
jag kör en topp utan vvt styrning
fulsnut
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: tor jan 20, 2022 2:17 pm

Re: KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock

Inlägg av fulsnut »

Har visserligen en V40 med nått "trim", men är själv urusel på vitblockare, men Per Ohlssons tråd rekommenderas varmt om sitt bygge med C30 till rallycross och även om det är ett tag sen jag läste den har jag för mig att han tog upp lite olika trim om just dessa motorer :)

viewtopic.php?f=21&t=77996&sid=f0abf607 ... 389bf3b5d4

Gaston
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock

Inlägg av Pacman »

Samma GLT-profil för gen1 hittar du i 2,0 sugis.
Man ska känna till att T4 och 2,0T har ännu mildare kammar än vad T5 har, så skillnaden när man byter till "GLT" blir ännu större.

Har du en gen2-motor (00-) med vvt så är det lite kivigare. Det finns säkert bra alternativ då med, men jag har inte så bra koll på dem.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock

Inlägg av OttoB »

2.0 Turbo utan VVT verkar ha samma profil på avgas och insug kammar.
Skriv svar