Håller på och bygger en Volvo s40 motor (B4194t2)
Många som bygger en volvo t5a idag vet att deras GLT kamaxlar är ett bra alternativ för att få lite mer lyft/duration dom är även relativt billiga och enkla att hitta.
Nu när jag bygger min motor B4194t2 så funderar jag om inte dessa olika fyror har några bättre sugis kamaxlar också. Tyvärr hittar jag ingen info om kamaxlarna i alla dessa olika vitblocks fyror. Är det någon som har info om dessa motorers kamaxlar så skriv hjärna
jag kör en topp utan vvt styrning
KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock
Re: KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock
Har visserligen en V40 med nått "trim", men är själv urusel på vitblockare, men Per Ohlssons tråd rekommenderas varmt om sitt bygge med C30 till rallycross och även om det är ett tag sen jag läste den har jag för mig att han tog upp lite olika trim om just dessa motorer
viewtopic.php?f=21&t=77996&sid=f0abf607 ... 389bf3b5d4
Gaston
viewtopic.php?f=21&t=77996&sid=f0abf607 ... 389bf3b5d4
Gaston
Re: KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock
Samma GLT-profil för gen1 hittar du i 2,0 sugis.
Man ska känna till att T4 och 2,0T har ännu mildare kammar än vad T5 har, så skillnaden när man byter till "GLT" blir ännu större.
Har du en gen2-motor (00-) med vvt så är det lite kivigare. Det finns säkert bra alternativ då med, men jag har inte så bra koll på dem.
Man ska känna till att T4 och 2,0T har ännu mildare kammar än vad T5 har, så skillnaden när man byter till "GLT" blir ännu större.
Har du en gen2-motor (00-) med vvt så är det lite kivigare. Det finns säkert bra alternativ då med, men jag har inte så bra koll på dem.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Re: KAMAXLAR INFO VOLVO T4 Vitblock
2.0 Turbo utan VVT verkar ha samma profil på avgas och insug kammar.