Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

Svarar sen då jag har en dator kan inte skriva på telefonen. Lägger upp nå nya bilder
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

Bilder
Bilagor
20220410_123147.jpg
20220410_123147.jpg (222.23 KiB) Visad 1946 gånger
20220410_123113.jpg
20220410_123113.jpg (265.65 KiB) Visad 1946 gånger
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 894
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av dsimila »

Har du glömt en grej?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

ja ny smidigare down pipe på 3" och med först 60 grader sen en raka sen 30 grader till istället för en kort radie 4" som va både svårmekad och säkert rätt kass i flöde.

Nya super hx 40 med 17# PS T4 avgashus max lättat.

sen en ntt laddtryxks rör som lättar bilen nära 15kg i fronten och gör bilen mek bar.

då motorn lix har låg kompa och nu går på E85 istället för 98oktan och jag inte ska plocka så mycket effekt så är kanske chassit viktigare? sen om det behövs lite extra effekt vid högtidliga tilfällen så kör jag på goatfeul E100 som jag också säljer och har i lager. det är nästan lika bra som metanol men utan dess största nackdelar som är korrosivt, giftigt, och behöver enorma spridare och mekan pump.

jag har också beställt en ny mellanaxel av Junggrens motorteknik som gör riktigt fina grejor som fungerar i alla väder.

mvh jens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

Kadett4wd skrev: tor mar 17, 2022 11:14 am En grej jag tänkte skriva som svar i Rickards tråd är att Fueltech verkar vad jag sett att kunna köra autocorrect fuel direkt under en repa på strippen.
Vad jag läser på maxxecu´s sida är att de rekommenderar inte köra autotune under kraftig acceleration.
hej har inte haft tid att svara men maxxecu är nog inte sämmre än nått annat system på det men de säger nog mer som det är.... med en PG bil på 500hk är det inga större problem men 1500hk med en liberty så blir det inte mycket att gå på för lamdan att korrigera helt enkelt oavsett system. man ska nog mappa så det blir rätt lamda inte förlita sig på auto-tune helt enkelt tycker jag.

går att göra en lång lista med för och nackdelar mellan dessa båda fina system som det stog och vägde imellan för mig då jag ville ha nyare system men för min del så vägde fördelarna tyngre på maxxecu helt enkelt.

jag rekomenderar alla intreserade att ladda ned nyaste programvaran (144) och sen lägg in en mapp och lite loggar och sitt och lek lite så förstår ni det är enkelt men ändå mer funktioner och mer flexibelt än det mesta på marknaden. det har börjat bli riktigt stort utanför detta land också och fler än vad man tror kör det i usa i dag på väldigt hög nivå :thumbright:

jag lägger gärna upp loggar om nån vill se sen då jag börja köra, inget hemligt bara kul att snacka. vart kan man lägga upp sånt?

mvh jens
The
Forumsberoende
Inlägg: 5033
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av The »

Vilka på hög nivå i USA kör med det?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10157
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Kadett4wd »

Man ska givetvis inte förlita sig på autotune, men eftersom saker kan hända under repan så hinner fueltech delvis justera lite och rädda maskin, det är oerhört bra på det vad jag sett.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10157
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Kadett4wd »

The skrev: mån apr 11, 2022 1:50 am Vilka på hög nivå i USA kör med det?
Mestadels motorcyklar vad jag sett, och de borde ju faktiskt ha än mer nytta av fueltech, då det är mindre skrymmande och får med en 'dash' på köpet liksom ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Pro-Mille
Forumsberoende
Inlägg: 1065
Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
Ort: Torshälla
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Pro-Mille »

Daniel D Lences från Ungern kör med MaxxECU i sin Super Street Bike, körde nytt Europa rekord på Santa Pod under påsk helgen
6.77 220mph. Emil Larsson är hjälper honom lite med tuningen.
Jimmy Klaavuniemi
0705576039
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

jobbar på ibland en stund på nätter och lunch raster och inte långt kvar nu tills det iallafall är ett rullande progekt.

jag gillar att ta ett litet mek på nån timme sen test köra en sväng och jobba på det sättet på den "relativt" varma delen av året! rätt låg nivå på denna bil ännu men hellre det än att den står på pallbockar resonerar jag!

kommer med lite mer bilder och info då den går att köra lite med dragyn. börjar från början med bara några tiondels bars laddtryck sen jobbar jag mig upp eftersom

mvh jens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

går sakta och osäkert frammåt med updaterigarna men börjar va ganska klar med monterad mellanaxel och startad motor. byggde ett nytt avgasystem på 1 timme i dag också i 3" med en stor appel dämpare så man kan smyga omkring rätt bra.

försäkrade den också och ställde på den också så snart är det dax för provkörning men den behövde mycket mer soppa (20%) än då den dynades på lägre rpm och den går dåligt på de kritiska "stall" varvtalen så en del att jobba på där.

slängde upp den på vågen med alla grejor monterade med den nya 800hk drivlinan och med grejorna jag lättat vart den ändå ca 10 kg lättare. den ligger nu på ca 990kg med 49.6% bak om jag räknar på tom tank och utan mig. så race vikten med mig och 25 liter soppa är 1100kg. då blir % bak högre än fram också helt utan bly vikter och det är jag nöjd över.

Grymt nöjd med maxxecu street och vad det kan göra (mycket mer än vad nästan alla tror) och det är ändå rätt enkelt att få till. har fått en del tips av mattias på sävarmotor som är expert men kan nog säga att jag har gjort det mesta själv och jag är en ganska bra tuner då det gäller grund grejor men inte att bygga special funktioner mm så de är bra betyg och alla kan lära sig om man bara vill och orkar sätta sig in i programvaran.
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende
Inlägg: 885
Blev medlem: tor mar 24, 2005 5:28 pm
Ort: Piteå

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av DanielW »

Har du tänkt köra/testa på banan, midnight sun eller i fällfors?
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

hej jag får se den är nog inte "race" legal för nå mer än grundladdtryck längre då de ändrat reglerna i hur bågen ska va men vore kul att få köra en riktig tävling. tror inte den får köras fortare än 11.0 nu på 402m?

har viserligen bara kört 12.5 sec på 201m än på dragyn :shock: men ska nog gå att putsa då jag får till stallningen i starten och får mer än 30hk första 50 metrarna. och jag höjer laddtrycket till över 0.65bar.

är nått som gör att den går dåligt under 5500rpm. hade man haft mer än 20 min i veckan på att meka skulle det fort fixa sig men ska försöka få nått litet mek nån lunch och kolla bas grejorna närmaste dagarna.
annars fungerar det mesta skapligt men lite fin lir på endel små grejor...

mvh jens
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 5863
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Steve »

Besiktat den än så du får dra en ragg på Wheels? 🙂
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21500
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Jens G B20 142 NY B20 Gat motor! 500hk/2.00bar

Inlägg av Jens Gustavsson »

fins ingen tid till det. sen mer sugen bara på att få gasa en sväng ute i skogen på natten ibland i sommar.
Skriv svar