Storlek pa EFI TB

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
nalletill1000
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör maj 31, 2008 2:40 pm
Ort: Slidell. LA. USA.

Storlek pa EFI TB

Inlägg av nalletill1000 »

Med valet mellan 40mm, 42mm, 45mm, och 48mm TB i DCOE stil, vilken borde fungera lampligast till en B20 med effektmal pa runt 170-180hk, kanske mer i framtiden? Med tanke pa att DCOE forgasare normalt har choke sa finns inte det behovet med EFI, darav min fraga.

Thanks
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Storlek pa EFI TB

Inlägg av Thunderbo1t »

48 skulle jag valt. Menar du egentligen halsringar när du skriver choke?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Storlek pa EFI TB

Inlägg av Steve »

En S38B36 (sexcylindrig 3,6L 315 hk) har 45 original iaf, kanske kan vara till hjälp
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
nalletill1000
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör maj 31, 2008 2:40 pm
Ort: Slidell. LA. USA.

Re: Storlek pa EFI TB

Inlägg av nalletill1000 »

Thunder, japp. Det var det jag mena. Choke ar vad som dem kallas i folkmun har iaf.
Steve, verkar som att 45mm fyller skorna.
Jenvey listar olika storlekar och corresponding hk, men samtidigt sa namns 9krpm, vilket man haja till lite over.

Thanks. gents
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende
Inlägg: 501
Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Ort: Finland

Re: Storlek pa EFI TB

Inlägg av Moparboy440 »

How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Matti johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm

Re: Storlek pa EFI TB

Inlägg av Matti johansson »

45mm räcker enligt bromsningar jag utfört.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Storlek pa EFI TB

Inlägg av mattias »

Jag rekommenderar högst 45 mm, och tror faktiskt 40 mm skulle vara fint för registret (och flödar mer än en Weber 45).
Det är så mycket annat som spelar in också, inte minst kamaxel och topp.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar