Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av Thunderbo1t »

Rostlagar/byter tröskel på min Durango -05 och behöver tips på vad som kan anpassas hyffsat att passa.

I grova drag behövs bara en tröskel med liknande en J profil (den ska inte peka uppåt som kroken på J:et gör)
å har den mer vinklar, högst troligt, så kapar jag bara bort det.

En tröskel till 740 skulle kunna gå, men dess ovandel med "urtag" för A-B-C stolparna plus något kort gör att jag funderar på om något lämpligare finns? Nån lång transportbil som kan vara lämplig tro? Renault Master kanske?? Lättillgängligt och gärna billigt förstås :roll:

Ganska lång bör den vara, helst 180 cm men 150+cm bör gå att använda.
Tröskeln döljs av dörren och bilen är ingen finbil så... :hihi:

Ös på med tips å förslag :thumbright:
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av robinb3rgsten »

Måste va enklare o be nån plåtverksta fixa en
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av Thunderbo1t »

Ofta kan det vara så, men ibland blir det väldigt tidsödande och oklart (typ "kom tillbaka på fredag så får vi se om det är klart") om man inte känner någon som jobbar på "plåtverkstan"...
Så jag köper gärna något å kapar i det tills det "passar" :wink:
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av robinb3rgsten »

Jo de e väl sant. Du får ta med en tumstock o besöka nån välbesökt parkering o se om de finns något som liknar de du behöver..
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av Steve »

Kapa bort en fjärdedel av ett avgasrör, kör över ena sidan med en bil och platta till den :D
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av Thunderbo1t »

Har faktiskt funderat lite på avgasrörsmetoden, även på att punkta fast en plåtremsa på ett rör bocka till plåten, men det blev en tröskel till en Peugeot J5 Van 80/90 tal beställd, 2,14 m lång, lite på vinst å förlust, drygt 400kr med frakt, antar det inte är en storsäljare längre? :hihi:

Hoppas Postnord accepterar att skicka den bara (2,14 m)... :confused:
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende
Inlägg: 501
Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Ort: Finland

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av Moparboy440 »

How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Tips på tröskellåda till en bil som det inte finns att köpa till (ekonomiplåt)

Inlägg av Thunderbo1t »

Jo jag har sett den där på nån annan moparsida, men det står "inner"? och med det priset är det uteslutet till den här bilen och min s.k. plånbok :doh:
Skriv svar