Ja det är fler faktorer som avgasmottryck, heat soak, etc etc.
Men min post var för att visa vilka små ändringar det faktiskt ger med olika väder.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
alkohol bränslen kyler insugsluften inne i insugs kanalerna på högre laddtryck och det är en stor del av att man inte tappar så mycket effekt som man borde i varmare väder och där intercoolern inte sänker tempen så mycket man vill i en turbo motor.
men att få ned insugstempen är bra ändå då soppan kyler mer inne i cylindern och då håller grejorna bättre tror jag.
Vi har ju en annan viktig detalj också.
Om den är bromsad den där varma dagen som påstås vara en dålig dag.
Har den bränsle så det räcker till den där bra dagen?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!