"590 hk på 1986cc B18 standard bottendel är ok nu på bara 1.50bar och 8400rpm men klurar och filar på en 600+ topp nu sakta men säkert... sen minska cubiken till 1806cc och 9000rpm då bör liter effekten bli skaplig men har bara sätt det i data sim värden än men kommer med mer tester."Jens Gustavsson wrote: ↑Thu Apr 13, 2023 3:55 pm ja 2.50 bar apsolut.
eland det är ingen B20 det är en 16v topp! sen har jag jobbat med den i dynon halva vintern så ja den börjar gå rätt bra nu ja![]()
motorn har också en turbo som ger väldigt bra gasväxling vid överlap då den bara har ca 0.6bar medel avgastryck vid 1.50bar laddtryck.
inga trix i corigerig! jag bromsar turbo motorer utan väder och det är den effekt den ger här och just då!
tempen in i turbon fins i datan och ligger kring 7-12 grader då man dynar på vintern. lufttrycket va oftast kring 980 . insugstempen i plenium är ca 28 grader då jag har effektiv laddkylare.
slår jag igång corr så lägger ofta dynon till 1-5% men så mäter jag inte turbo motorer.
Jag fattade det som om du skrev om din B18 motor men 1986cc B18 verkade underligt?
Men du har nån korrigering för inertia eller har du slutat att använda den?
Erland