Med valet mellan 40mm, 42mm, 45mm, och 48mm TB i DCOE stil, vilken borde fungera lampligast till en B20 med effektmal pa runt 170-180hk, kanske mer i framtiden? Med tanke pa att DCOE forgasare normalt har choke sa finns inte det behovet med EFI, darav min fraga.
Thanks
Storlek pa EFI TB
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: lör maj 31, 2008 2:40 pm
- Ort: Slidell. LA. USA.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: Storlek pa EFI TB
48 skulle jag valt. Menar du egentligen halsringar när du skriver choke?
Re: Storlek pa EFI TB
En S38B36 (sexcylindrig 3,6L 315 hk) har 45 original iaf, kanske kan vara till hjälp
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: lör maj 31, 2008 2:40 pm
- Ort: Slidell. LA. USA.
Re: Storlek pa EFI TB
Thunder, japp. Det var det jag mena. Choke ar vad som dem kallas i folkmun har iaf.
Steve, verkar som att 45mm fyller skorna.
Jenvey listar olika storlekar och corresponding hk, men samtidigt sa namns 9krpm, vilket man haja till lite over.
Thanks. gents
Steve, verkar som att 45mm fyller skorna.
Jenvey listar olika storlekar och corresponding hk, men samtidigt sa namns 9krpm, vilket man haja till lite over.
Thanks. gents
- Moparboy440
- Forumsberoende
- Inlägg: 501
- Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
- Ort: Finland
Re: Storlek pa EFI TB
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Storlek pa EFI TB
45mm räcker enligt bromsningar jag utfört.
Re: Storlek pa EFI TB
Jag rekommenderar högst 45 mm, och tror faktiskt 40 mm skulle vara fint för registret (och flödar mer än en Weber 45).
Det är så mycket annat som spelar in också, inte minst kamaxel och topp.
Det är så mycket annat som spelar in också, inte minst kamaxel och topp.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.