12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

sjobas
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: lör maj 07, 2005 3:23 pm
Ort: Älvsbyn

12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av sjobas »

Visst borde man enkelt kunna ta pin nr4 till ECU och pin nr35 till tändning och spridare, eller tänker jag fel?
Jag har en färdig härva med box som jag tänkte montera på bränsleboxens standardplats.
Bilagor
IMG_0176.jpeg
IMG_0176.jpeg (222.95 KiB) Visad 762 gånger
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: 12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av Steve »

Jag skulle då vilja sätta ett relä på dom två kablarna isåfall. Matningen till reläet från 4 och styrningen från 35.

Boxen ska väl inte ha +30 som nr 4 är?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
sjobas
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: lör maj 07, 2005 3:23 pm
Ort: Älvsbyn

Re: 12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av sjobas »

Steve skrev: fre jul 28, 2023 12:52 pm Jag skulle då vilja sätta ett relä på dom två kablarna isåfall. Matningen till reläet från 4 och styrningen från 35.

Boxen ska väl inte ha +30 som nr 4 är?
Jag är kass på bilel så tur jag frågade, jag fattade det som att båda dessa är 12V direkt va? Vad blir skillnaden om man kopplar via ett relä?
Finns det någon annan punkt du hellre hade tagit?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: 12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av Steve »

Nr 4 är direkt från batteriet.
Nr 35 är direkt från tändningslåset så om man kopplar direkt på den kabeln så belastar man tändningslåset.

Nr 4 till 30 på ett relä och nr 35 till 86 på samma relä, sen borde du kunna koppla allt på 87 på det reläet. Men sätt säkringar separat till varje funktion efter reläet.
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
sjobas
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: lör maj 07, 2005 3:23 pm
Ort: Älvsbyn

Re: 12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av sjobas »

Steve skrev: fre jul 28, 2023 1:46 pm Nr 4 är direkt från batteriet.
Nr 35 är direkt från tändningslåset så om man kopplar direkt på den kabeln så belastar man tändningslåset.

Nr 4 till 30 på ett relä och nr 35 till 86 på samma relä, sen borde du kunna koppla allt på 87 på det reläet. Men sätt säkringar separat till varje funktion efter reläet.
Okej ja men det lät ju enkelt! Antar jag bara måste byta kabeln från batteriet då om den ska klara 30A för då ska arean vara 4mm2.
Tack för hjälpen!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: 12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av The »

Arean som behövs beror på kabelns längd.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
sjobas
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: lör maj 07, 2005 3:23 pm
Ort: Älvsbyn

Re: 12v matning maxxecu från lh2.4 i 940

Inlägg av sjobas »

The skrev: lör jul 29, 2023 8:06 am Arean som behövs beror på kabelns längd.
Absolut men då den ska säkras av så ska ju helst säkringen brinna av före kabeln 🙈
Skriv svar