Blir de nått av detta hade jag tänkt prata mer ingående med knotan, men steg 1 får vara att se om det ens får plats några aggregat
Jag skummade igenom knotans gamla tråd igen och han började med 12t som han tyckte var för små, då med modifierade WG klockor för att ha ett grundladd på 0,3-0,4 bar. 350 whp ca som mest med om. Känns väl som en lagom väg även för mig egentligen, samtidigt vet jag inte om 15T som han satte i senare är enklare att få tag på?
Med 15T gav sista bromsningen som nämns i tråden 470whp.
Då hade den motorn snällare kammar än min (QV kammar gissar jag, gav väl 210hk från fabrik om jag minns rätt. De jag har bör vara något vassare, i alla fall på insugssidan), portade toppar med större ventiler men fortfarande std fjädrar, std stakar, std kolvar. Bra effekt för de materialet

Torrsump skadar väl iofs inte heller. Så skillnaden mellan motorerna är egentligen bara kammarna och att mina toppar inte är portade (vilket inte borde vara till nackdel för mina effektmål)
Jag ska fortsätta fundera, får i vart fall börja med att få den besiktad fullt ut, kontrollbesiktningen är fortfarande kvar att göra