CYAN, men har ikke råd.
Jeg drømmer om en P1800 med bedre bremser, mange flere HK og automatgear. Jeg vil tro at en B230FT kunne tilpasses uden de store problemer, men jeg elsker lyden fra den 5 cylindrede turbomotor.
Vil en 5 cylindret passe i motorrummet?
Hvilken automat gearkasse ville i vælge?
Findes der en adapterplade eller skal man selv opfinde noget?
På forhånd tak
Spørgsmål fra en Dansker
Spørgsmål fra en Dansker
Mvh. Lasse Nielsen, Danmark
Re: Spørgsmål fra en Dansker
Inga problem att få dit en B230 turbo.
Finns flera byggen med 5cyl vitmotor, den är knappt större än en rödblock.
Finns flera byggen med 5cyl vitmotor, den är knappt större än en rödblock.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Spørgsmål fra en Dansker
Domiworks fixar nog redan adapter till ZF 8HP till vitmotor. Håller med, en 5 cyl vitmotor ryms lätt.
Det kräver sitt för att styra, ett MaxxECU för både motor och låda, eller köra original motorstyrning och Turbolamik till lådan kanske.
Det kräver sitt för att styra, ett MaxxECU för både motor och låda, eller köra original motorstyrning och Turbolamik till lådan kanske.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.